تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۴
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، ایجاد جریان‌های ارتباطی مثبت و پایدار میان سازمان و روابط عمومی را گامی اساسی برای مدیریت بهتر بحران‌ها و دستیابی به اهداف سازمانی دانست و گفت: شبکه ارتباطی میان شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای استفاده از همه ظرفیت‌ها به بهترین شکل باید تقویت شود.
صنعت نفت | مجید بوجارزاده
صنعت نفت | مجید بوجارزاده
به گزارش نفت آنلاین مجید بوجارزاده امروز (چهارشنبه‌، ۲۰ فروردین) در انتخابات پنجمین دوره شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی منطقه یک صنعت نفت با تأکید بر اهمیت تقویت سیاست‌های کلی روابط عمومی‌های صنعت نفت اظهار کرد: دستاوردها و اتفاق‌های مهمی در صنعت نفت طی هفت ماه گذشته رخ داد که برخی از آنها به‌دلیل همزمانی در انتقال دولت، جدید و پیچیده بود.

وی با اشاره به ورود به فصل سرما در آغاز به‌کار دولت چهاردهم و مشکلات عدیده‌ای که وجود داشت، افزود: سرما در سال ۱۴۰۳ زودتر از همیشه آغاز و در مقایسه با سال‌های گذشته، میانگین دما در کل کشور حدود ۳.۵ درجه کاهش داشت. این کاهش دما در برخی ماه‌ها بیشتر بود که مواجهه با آن نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و فوری برای تأمین انرژی کشور را بیشتر کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: در این راستا آنچه مهم بود انسجام و هماهنگی کامل بدنه وزارت نفت با هدایت، راهبری و درایت وزیر نفت و انتصاب مدیران متخصص و باتجربه در حوزه‌های مختلف بود که سبب شد صنعت نفت در ایفای وظایف خود در زمستان سخت گذشته سربلند باشد.

مدیریت مصرف انرژی در شرایط دشوار

بوجارزاده با بیان اینکه مصرف گاز در پاییز پارسال در مقایسه با سال‌های گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافت و از حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری در اوایل آبان به ۷۱۶ میلیون مترمکعب در اوج زمستان رسید که این افزایش، چالش‌های فراوانی برای مدیریت تأمین سوخت ایجاد کرد، تصریح کرد: همکاران ما در چهار شرکت اصلی وزارت نفت، اعم از شرکت‌ ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با انسجام و تلاش بی‌وقفه توانستند بحران‌ها را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی امسال (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین)، با انجام بیش از ۵۰۰ میلیون سفر، حدود ۳ میلیارد لیتر بنزین در کشور مصرف شد، افزود: با مدیریت و تلاش‌های ویژه و پیش‌بینی‌های انجام شده، به لطف خدا هیچ مشکلی در تأمین سوخت وجود نداشت و تمام جایگاه‌های سوخت به‌طور کامل خدمت‌رسانی کردند.

لزوم تقویت شبکه‌های ارتباطی صنعت نفت

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بر ضرورت تقویت شبکه‌های ارتباطی در صنعت نفت تأکید و تصریح کرد: شبکه ارتباطی میان شرکت‌های تابعه را باید قوی‌تر کرد تا از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف به بهترین شکل استفاده شود. برای رسیدن به این هدف، استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی پیشرفته ضروری است.

بوجارزاده با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت بحران‌های صنعت نفت اظهار کرد: روابط عمومی باید به‌عنوان مرکز هماهنگی عمل کند و انسجام میان بخش‌های مختلف را فراهم سازد، همچنین استفاده از مشاوران متخصص در این حوزه می‌تواند به بهبود عملکرد و ارتقای اثربخشی این بخش کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت بحران‌های مرتبط با تأمین انرژی، نیازمند هماهنگی کامل میان تمام بخش‌های صنعت نفت است، گفت: هوشیاری و آمادگی، چابکی و هماهنگی با سیاست‌های دولت و سازمان نیز از دیگر مواردی است که روابط عمومی‌های صنعت نفت باید به آن توجه کنند.
https://naftonline.ir/news/31505/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0