تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل‌های دیواری چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت ساندویچ پانل موثر است؟ نوع و جنس ورق‌ها، نوع فوم عایق، ضخامت ورق‌ها و فوم‌ها، نوسانات بازار و نوع کاربری پانل بر قیمت نهایی آن تاثیر گذار هستند. به همین سبب، نمی‌توان یک قیمت قطعی و مشخص را بیان کرد. پیشنهاد آن است که برای اطلاع از قیمت‌های به روز با تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.
به گزارش نفت آنلاین به نقل از سایت پانل بارون، ساندویچ پانل‌ها مصالح پیش ساخته ساختمانی هستند که امروزه در ساخت انواع سازه‌ها استفاده می‌شوند. قیمت این نوع پانل نسبت به سایر مصالح سنتی مانند آجر، سیمان و موارد مشابه به آن، مقرون‌به‌صرفه‌تر است. هزینه مناسب و نصب آسان باعث شده تا کاربرد آن در صنایع ساختمان افزایش پیدا کند. همین مسئله جستجوی در رابطه با قیمت ساندویچ پانل را افزایش داده است.

مشخصات فنی پانل ساندویچی دیواری
سفارش و خرید انواع ساندویچ پانل های دیواری و سقفی - بهترین کیفیت و بهترین خط تولید - استعلام قیمت تماس با شماره بهترین تولید کننده ساندویچ پانل ایران ۰۹۱۵۰۰۲۰۶۲۰

ساندویچ پانل‌ دیواری


عوامل موثر بر قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری

ورق‌های ساندویچ پانل از جنس‌های مختلفی مانند گالوانیزه، آلومینیوم، استیل و... تولید می‌شوند. هر کدام از این ورق‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. همچنین، ضخامت ورق نیز بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. همچنین، در ساخت ساندویچ پانل‌های دیواری از فوم‌های عایق مختلفی استفاده می‌شود.

سفارش و خرید ساندویچ پانل دیواری

به‌عنوان‌مثال اگر قصد ساخت یک سردخانه را داشته باشید، به طبع به عایقی نیاز خواهید داشت که میزان تبادل حرارت را به حداقل برساند؛ در نتیجه عایقی مانند پشم سنگ را انتخاب خواهید کرد. فوم پشم سنگ با آنکه مانع از تبادل دما می‌شود و نسبت به گرما نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد، امّا هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

مشخصات فنی پانل ساندویچی دیواری

در نتیجه می‌توان گفت نوع کاربری سازه بر قیمت ساندویچ پانل موثر است. کارشناسان در این زمینه می‌توانند بهتر شما را راهنمایی کنند. یکی از نکات مثبت مجموعه پانل بارون، پشتیبانی و پاسخگویی کارشناسان این مجموعه است.

علاوه بر موارد گفته شده، نوسانات بازار را نیز در نظر داشته باشید. قیمت مواد اولیه مانند ورق و فوم عایق، با توجه به نوسانات بازار تغییر می‌کند. این امر به طور مستقیم بر قیمت نهایی ساندویچ پانل تاثیر می‌گذارد.

قیمت ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

قیمت ساندویچ پانل دیواری چقدر است؟

برای تعیین قیمت ساندویچ پانل دیواری ضروری است با انواع آن بیشتر آشنا شده تا بتوانید مقایسه‌ای از عملکرد و قیمت هر یک داشته باشید.

ساندویچ پانل دیواری چیست؟ ساندویچ پانل دیواری نوعی مصالح ساختمانی مدرن است که از سه لایه تشکیل شده است. دو لایه ورق بیرونی که می‌توانند از جنس گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، پی‌وی‌سی و... باشند و لایه میانی که از فوم‌های عایق مانند پلی‌یورتان، XPS و PIR ساخته می‌شود.

انواع ساندویچ پانل دیواری

انواع ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل‌های دیواری در انواع مختلفی با توجه به نوع ورق، نوع فوم و کاربرد تولید می‌شوند. ازآنجایی‌که تمام مراحل ساخت آنها در کارخانه انجام می‌شود، هنگام نصب در محل کمترین ضایعات را به همراه خواهند داشت.

ساندویچ پانل دیواری PIR: این نوع ساندویچ پانل از فوم پلی ایزوسیانورات (PIR) پر شده است. PIR بهترین نوع عایق حرارتی در بین فوم‌های موجود است و به همین خاطر، این نوع ساندویچ پانل برای محل‌هایی که نیاز به عایق بندی حرارتی بالایی دارند؛ مانند سردخانه‌ها مناسب است.

مشخصات فنی پانل ساندویچی دیواری
ساندویچ پانل دیواری پشم شیشه: همان طور که از نامش پیداست، در این ساندویچ پانل از فوم پشم شیشه استفاده می‌کنند. پشم شیشه عایق حرارتی و صوتی خوبی است و قیمت مناسب‌تری نسبت به PIR دارد.

ساندویچ پانل دیواری پلی‌یورتان: در لایه میانی این پانل، فوم پلی‌یورتان قرار داده می‌شود. پلی‌یورتان عایق حرارتی و صوتی مناسب است و در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

ساندویچ پانل پشم سنگ: اشاره کردیم که پشم سنگ یکی از انواع فوم‌هایی است که به عنوان عایق حرارتی و صوتی انتخاب می‌شود و در ساخت سردخانه و سازه‌های مشابه به آن کار برد دارد. همچنین این فوم مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی از خود نشان می‌دهد.
نوع ورق ساندویچ پانل و مقایسه آنها


نوع ورق ساندویچ پانل و مقایسه آنها

انتخاب نوع ساندویچ پانل دیواری به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری سازه، شرایط آب‌وهوایی منطقه و بودجه شما بستگی دارد و علاوه بر فوم درونی، لازم است به جنس ورق‌های پانل نیز توجه کنید. به‌عنوان‌مثال در محیط‌های مرطوب که بارش باران بیشتر است ورق PVC می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال، توصیه می‌شود پیش از انتخاب نظر کارشناسان و متخصصان را جویا شوید تا خرید موفقی داشته باشید.
نوع ورق مزایا معایب کاربردها
ورق گالوانیزه به‌صرفه، بادوام، مقاومت خوب در برابر آب‌وهوا، بادوام، مقاومت خوب در برابر آب‌وهوا سنگین‌تر از آلومینیوم، در برخی محیط‌ها مستعد زنگ‌زدگی است ساختمان‌های صنعتی، انبارها، کارگاه‌ها
آلومینیوم سبک‌وزن، مقاوم در برابر خوردگی استحکام کمتر از فولاد دیوارهای پارتیشن، نماها، اتاق‌های تمیز
فولاد ضد زنگ استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر آتش گران‌ترین گزینه است و نیاز به نگهداری دقیق‌تری دارد کارخانه‌های فراوری مواد غذایی، کارخانه‌های شیمیایی، تاسیسات دارویی
PVC سبک وزن، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، قابل استفاده در محیط‌های مرطوب استحکام کمتر نسبت به فولاد یا آلومینیوم، مقاومت محدود در برابر آتش سردخانه‌ها، اتاق‌های تمیز، کارخانه‌های شیمیایی
قیمت نصب ساندویچ پانل‌های دیواری چقدر است؟

قیمت نصب ساندویچ پانل‌های دیواری چقدر است؟

علاوه بر قیمت خرید، این سوال ایجاد می‌شود که قیمت نصب ساندویچ پانل چقدر می‌تواند باشد؟ قیمت نصب ساندویچ پانل دیواری با توجه به ابعاد پانل، کاربری آن و دستمزد نصاب مشخص می‌شود. میزان تجربه و مهارت نصاب می‌تواند بر دستمزد آن تاثیر گذار باشد. برای اطلاع دقیق ضروری است با چند شرکت نصب ساندویچ پانل تماس گرفته و از آنها استعلام قیمت بگیرید.

قیمت نصب ساندویچ پانل‌های دیوار

بهترین شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل در ایران

  1. شرکت آریا بارون توس
    شرکت چیلان
    شرکت مدرن پانل
    شرکت سوله بارون
    شرکت آریا پانل
    شرکت دکتر مقدم
    شرکت مهدی پانل
    شرکت آریا بارون کو
    شرکت کیان پانل
    شرکت کبیر
https://naftonline.ir/news/29770/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0