تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
انواع سیستم‌های هیدرولیکی به سه دسته فشار پایین با فشار کمتر از ۱۰۰ بار، فشار متوسط با حداکثر فشار ۲۵۰ بار و فشار بالا از ۲۵۰ تا ۷۰۰ بار تقسیم می‌شوند. پمپ به کار رفته در این سیستم‌ها تعیین می‌کند که سیال با چه فشاری در سیستم جریان داشته باشد. پمپ‌های هیدرولیک پره‌ای و دنده‌ای جزو پمپ‌های فشار پایین محسوب می‌شوند و حداکثر توانایی تامین فشاری برابر با ۲۵۰ بار را دارند. در نتیجه منظور از پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا، پمپ‌هایی است که ساختار پیستونی دارند و می‌توانند فشار بالایی برابر با ۲۵۰ تا ۷۰۰...
پمپ هیدرولیک فشار بالا چه کاربردی در سیستم‌های هیدرولیکی دارد؟

پمپ هیدرولیک فشار بالا چه کاربردی در سیستم‌های هیدرولیکی دارد؟


انواع سیستم‌های هیدرولیکی به سه دسته فشار پایین با فشار کمتر از ۱۰۰ بار، فشار متوسط با حداکثر فشار ۲۵۰ بار و فشار بالا از ۲۵۰ تا ۷۰۰ بار تقسیم می‌شوند. پمپ به کار رفته در این سیستم‌ها تعیین می‌کند که سیال با چه فشاری در سیستم جریان داشته باشد. پمپ‌های هیدرولیک پره‌ای و دنده‌ای جزو پمپ‌های فشار پایین محسوب می‌شوند و حداکثر توانایی تامین فشاری برابر با ۲۵۰ بار را دارند. در نتیجه منظور از پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا، پمپ‌هایی است که ساختار پیستونی دارند و می‌توانند فشار بالایی برابر با ۲۵۰ تا ۷۰۰ بار را تامین کنند.

در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که پمپ هیدرولیک فشار بالا چه کاربردی در سیستم‌های هیدرولیکی دارد و به عبارتی در کدام صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دستگاه‌های صنایع سرامیک به پمپ هیدرولیک فشار بالا مجهز هستند

اولین کاربرد پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا استفاده از آن‌ها در صنایع سرامیک و دستگاه‌هایی است که در ساخت کاشی، سرامیک و دیگر ظروف استفاده می‌شوند. روی همه دستگاه‌هایی که در این صنعت کار می‌کنند، پمپ‌های پیستونی فشار بالا وجود دارد که معمولا سیال را با فشار حداکثر ۳۵۰ بار در سیستم هیدرولیک به جریان می‌اندازند. با توجه به فشار بالای موردنیاز، معمولا هنگام خرید پمپ هیدرولیک برای این دستگاه‌ها باید بیشتر از تهیه دیگر انواع پمپ‌های دنده‌ای، پره‌ای و حتی پمپ‌های پیستونی فشار پایین و متوسط هزینه کنید.

پرس‌های سنگین یا پرس تناژ بالا، پمپ هیدرولیک فشار بالا دارند

دسته دیگر سیستم‌های فشار قوی که در آن‌ها از پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا استفاده می‌شود، پرس‌های سنگین هستند که تحت عنوان پرس تناژ بالا نیز شناخته می‌شوند. این پرس‌ها به پمپ‌های فشار بالایی مجهز هستند که فشارهایی تا ۳۵۰ بار را تامین کرده و می‌توانند قدرتی معادل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن داشته باشند. با توجه به قیمت پمپ هیدرولیک پیستونی فشارقوی، این دستگاه‌ها نیز از جمله تجهیزات گران قیمت هیدرولیک محسوب شده و در صنایع مختلفی از جمله صنایع خودرو سازی استفاده می‌شوند.

دستگاه‌های تست در شرایط آزمایشگاهی: تنها کاربرد پمپ هیدرولیک با فشار بالاتر از ۳۵۰ بار

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره‌ای کردیم، پمپ‌های فشار بالا می‌توانند فشاری تا ۷۰۰ بار را تامین کنند. با این حال هنگام کار با فشارهای بالاتر از ۳۵۰ بار، پای مسائل امنیتی به میان می‌آید و به همین دلیل دستگاه‌های مجهز به این پمپ‌ها کاربرد محدودی دارند. در واقع کوچک‌ترین نشتی در سیستم‌هایی که فشاری بالاتر از ۳۵۰ بار دارند، می‌تواند به قیمت خسارات سنگین مالی و حتی جانی تمام شود و به همین دلیل شرکت‌های استاندارد و بیمه به کارخانجات و مراکزی که افراد عمومی مشغول به کار هستند، اجازه استفاده از چنین دستگاه‌هایی را نمی‌دهند. ضمن اینکه به دلیل پیچیدگی کار با این دستگاه‌ها در صورت خرابی پمپ فشار بالا، هزینه تعمیر پمپ هیدرولیک نیز افزایش پیدا کرده و کارفرما متحمل زیان‌های مالی بعضا غیرقابل جبرانی می‌شود.

پمپ‌هایی که فشار بالاتر از ۳۵۰ بار را تامین می‌کنند، صرفا در محیط‌های آزمایشگاهی و با هدف کارهای آنالیز و کنترل کیفیت قطعات مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این شرایط از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که کاربرد بسیار تخصصی داشته و کسانی با این دستگاه‌ها کار می‌کنند که دانش تخصصی کار با آن‌ها را دارند. به عبارتی در سیستم‌های آزمایشگاهی پرس‌ها و دستگاه‌های تستی وجود دارند که برای تست و تحلیل یک سازه فشارهای بسیار بالایی را ایجاد می‌کنند. در چنین مواردی علاوه بر استفاده از پمپ‌های پیستونی فشار بالا، همه دیگر قطعات نیز شامل شلنگ‌ها، شیرآلات، اتصالات و جک‌ها با فشار بالا کار می‌کنند.

پمپاژ آب در فواصل بسیار زیاد: یکی دیگر از کاربردهای پمپ هیدرولیک فشار بالا

آخرین کاربردی که قصد داریم در این مطلب درباره پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا توضیح دهیم، مواردی است که پمپاژ آب در فواصل زیاد مدنظر باشد. در برخی موقعیت‌ها مانند تهیه آب شهری، آب‌رسانی در مشاغل و برای تاسیسات صنعتی و مهم‌تر از همه آتش نشانی نیاز است که پمپ هیدرولیک بتواند سیال را تا فاصله بسیار زیاد در حالت افقی یا عمودی پمپاژ کند. در این موارد نیز از پمپ‌های هیدرولیک فشار قوی استفاده شده و همچنین انواع شیر هیدرولیک کنترلی به کار گرفته می‌شود که توانایی تحمل این فشار بالا را داشته باشند.

نکته‌ای مهم که باید درباره کاربرد پمپ هیدرولیک فشار بالا بدانید!

در صنایعی که به سیستم‌های هیدرولیک فشار بالا نیاز است، صرفا استفاده از یک پمپ هیدرولیک فشار قوی کافی نیست و باید همه ادوات و قطعات سیستم بتوانند فشار بالا را تحمل کنند. در واقع برای داشتن یک سیستم هیدرولیک فشار بالا الزاما باید همه قطعات از جمله انواع گیربکس‌ها مانند گیربکس خورشیدی خطی، شیرآلات کنترلی، پایپینگ، اتصالات هیدرولیکی، عملگرها شامل جک‌ها و موتورها و همچنین خطوط انتقال سیال که شامل بوته‌ها و شلنگ‌هاست، توانایی ساپورت و تحمل فشار بالا را داشته باشند.

خرید بهترین پمپ‌های هیدرولیک فشار بالا از فروشگاه هیدرولیک هیدشاپ

در این مقاله توضیح دادیم پمپ هیدرولیک فشار بالا چه کاربردی دارد و چه نکته مهمی را باید هنگام استفاده از آن رعایت کنید. علاوه بر کاربردهای مطرح شده در این مقاله، این پمپ‌های قدرتمند مصارف صنعتی گسترده دیگری نیز دارند که توضیح همه آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد. شما می‌توانید این پمپ‌های فشار قوی را با هر هدفی که مدنظر شماست، با کیفیت بسیار بالا و تضمین شده از فروشگاه هیدرولیک هیدشاپ خریداری کنید.

فروشگاه هیدشاپ با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه واردات و عرضه قطعات هیدرولیک از برندهای معتبر جهانی فعالیت دارد. همه محصولات عرضه شده در این فروشگاه ضمانت اصالت کالا دارند و با خدمات پس از فروش بی‌مانندی به دست مشتری می‌رسند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت هیدشاپ به نشانیhydshop.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۷۷۷۳۷۱۸۹ و ۰۹۳۳۳۲۶۳۸۲۹ تماس بگیرید.
https://naftonline.ir/news/29762/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0