تاریخ انتشارجمعه ۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
با پایان یافتن حفاری و تکمیل چاه شماره ۰۷ میدان سولابدر ، عملیات جریان دهی و بهره برداری این چاه توسط شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی OEID با توان تولیدی بالغ بر ۱۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت صورت پذرفت.
ابراهیم پیرامون | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
ابراهیم پیرامون | شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین، همزمان با بازدید جناب آقای دکتر پیرامون مدیریت محترم طرح های افزایش و نگهداشت تولید ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب از طرح توسعه میدان سولابدر با پایان یافتن حفاری و تکمیل چاه شماره ۰۷ این میدان ، عملیات جریان دهی و بهره برداری این چاه توسط شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی OEID با توان تولیدی بالغ بر ۱۴۵۰ بشکه در روز با درجه ۴۱ API با موفقیت صورت پذرفت.
مهندس ابراهیم پیرامون شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گفته کارشناسان حفاری میدان نفتی سولابدر از مناظر مختلف یکی از دشوار ترین پروژه های توسعه میادین خشکی نفت و گاز کشور است.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
توپوگرافی نا همگون بسیار شدید منطقه، میزان بالای گاز سولفید هیدروژن، هرزروی های شدید در همه لایه های سازندی، وجود نفت در لایه مخزنی فهلیان و نیاز عبور از لایه های شیلی فعال با اختلاف فشار سازندی متفاوت شامل ایلام ، کژدمی، گدوان و داریان، از اهم دشواری این میدان به حساب می اید. 
 
شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی OEID با به کار گیری دکل ٣٢ فتح از شرکت ملی حفاری ایران قبلا نیز حفاری چاه شماره شش این میدان را درسال ۱۴۰۱ بعد از نزدیک به ۳۰ سال اغاز کرد و با جریان دهی این چاه و انتقال ان به واحد بهره برداری شماره یک بی بی حکیمه روزانه ۱۰۰۰ بشکه نفت تولید به تولید ناحیه گچساران اضافه نموده است.
مهندس ابراهیم پیرامون شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب وزارت نفت
https://naftonline.ir/news/30351/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0