تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
گردهمایی صنفی در چند شهر نفتی کشور

کارکنان نفت: این حرکت صنفی است سیاسی نیست

امروز دوشنبه ۲۹ ام مرداد ماه سال یکهزار و چهارصد و سه، کارکنان شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه، کنگان و سکوهای دریایی، مطالبات به حق خود را فریاد زدند.
کارکنان عملیاتی نفت
کارکنان عملیاتی نفت
به گزارش نفت آنلاین ، چند سالی است که حال بدنه نفت و گاز خوب نیست. در شرایطی که کشور با ناترازی گاز، برق و بنزین مواجه است، این نیروهای عملیاتی نفت و گاز هستند که مجبورند روزی چند بار لباس خیس از عرق خود را تعویض کنند و چند برابر سالهای پیشین کار کنند و در گرمای بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۱۰۰ درصد در دریا و خشکی از جان مایه بگذارند تا حاصل جانمایه آنها بخشی از عدم سرمایه گذاری های چند سال اخیر را جبران کند.

اما در کنار سختیها، مشقت‌ها، فشار کار عملیاتی ایشان و دوری از خانواده، همسر و فرزندان خود هر ماه به علت تعلل مدیران ساختمان وزارت، بخش قابل توجهی از حقوق و دستمزد آنها که تمامی آیتمهای آن بر مبنای شغل پر استرس، تخصص و تجربه، شرایط غیر قابل تحمل عملیاتی و ... تعریف شده است، کسر میشود.
 
چندین و چند سال است که طبق اعلام منابع رسمی، وزارت نفت در رتبه‌بندی حقوق و دستمزد در میان سازمانها، ادارات و شرکت‌های دولتی، در رتبه بیش از بیستم قرار دارد و گویی "مهمترین سرمایه سازمان، منابع انسانی آن است" فقط شعار زیبایی است که دیگر هیچ کدام از کارکنان آن را باور ندارند.
 
بر اساس پیام های ارسالی مخاطبین نفت آنلاین حقوق دریافتی کارکنان بخش دریای شرکت نفت و گاز پارس آنچنان تعدیل شده که بیش از ۱۴۰ نفر از متخصصین شاغل در سکوهای دریایی آن شرکت، علیرغم میل باطنیشان، رسما درخواست انتقال به واحدهای مستقر در خشکی را داده‌اند.
 
شرایط اعتراضات کارکنان عملیاتی شرکت‌های تابعه وزارت نفت در اقصی نقاط کشور در ماه‌های اخیر به قدری زیاد شده است که در شهریور ماه هر کس که بر مسند وزارت نفت بنشیند باید اولین و مهمترین اولویت او رسیدگی به مطالبات به حق پرسنل عملیاتی باشد چرا که سیاست ها و برنامه‌های او و تیمش هر چه که باشد، مجری آنها بیلرسوت پوشان از سر تا پا خیس عرق هستند که ایستاده فریاد میزنند "آی مردم، آی مسئولین، به خدا قسم که تصور شما از حقوق ما مربوط به بیش از بیست سال پیش است و در این سالها دیگر هیچ خبری از آن دریافتی‌های قدیم نیست"

نفت آنلاین : در گردهمایی صنفی امروز کارکنان نفت با چاپ بنر این یک حرکت صنفی است و سیاسی نیست علاوه بر زدن در دهان رسانه های بیگانه ، خواستار رفع مشکلات صنفی خود از سوی مسئولان وزارت نفت شدند.
https://naftonline.ir/news/30278/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مهران فلاحی
مطالبه گری مطلقا یک کار سیاسی است تمام بلاهایی که سر ما شرکت نفتی ها می آید توسط سیاستمداران بی وجدان و بی اطلاع صورت گرفته است این هیات مدیره صندوق بازنشستگی که اغلب به توصیه نمایندگان مجلس و سایر سیاستنداران حاکمیتی در صندوق بکار گمارده می شوند ما را به خاک سیاه نشانده اند لعنت و شرم خدا به آنها امیدوارم اگر این دولت مثل دولت های قبلی مشکلات ما را حل نکردند به جهنم تشریف ببرند
مهران فلاحی-529065
تازه ترين نظرات
0