تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کربن اکتیو یا زغال فعال، یکی از مواد پرمصرف در صنعت تصفیه آب است. صاحبان دستگاه تصفیه آب صنعتی با این ماده و اهمیت بالای آن آشنایی دارند. از کربن اکتیو در واحد پیش تصفیه سیستم‌ها، برای حذف آلاینده‌های مختلف از جمله کلر از جریان آب خوراک و همچنین در واحد پساتصفیه، برای بهبود پارامترهای کیفی آب تصفیه شده، استفاده می‌شود. در ادامه با آبین همراه باشید تا ضمن بررسی انواع کربن اکتیو، به معرفی مرجعی معتبر برای خرید کربن فعال اصل و باکیفیت، بپردازیم.
راهنما خرید کربن اکتیو از فروشگاه آبین

خرید کربن اکتیو اصل

خرید کربن اکتیو از فروشگاه‌های معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا این فروشگاه‌ها عموماً به دلیل اعتبار بیشتری که در بازار دارند، محصولات با کیفیت مناسبی را به مشتریان ارائه می‌دهند. بنابراین، خرید کربن اکتیو از این مراکز، انتخابی مناسب و امن است.
یکی از راه‌های ساده برای انجام این کار، مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است. در این روش، مشتریان می‌توانند با انتخاب محصول مورد نظر خود، آن را به راحتی سفارش دهند و در مکان و زمان مورد نظر دریافت کنند. اما در هنگام انتخاب فروشگاه‌های اینترنتی، توجه به نمادهای اعتماد الکترونیکی سایت‌ها بسیار حیاتی است تا از امنیت و اعتبار آنها مطمئن شوید.
وب‌سایت آبین با تکیه بر سال‌ها تجربه و عرضه بهترین برندهای کربن اکتیو در جهان، مرجعی امن و قابل اعتماد در این زمینه محسوب می‌شود. اطلاعات کامل انواع کربن اکتیو را می‌توانید در وب‌سایت، مشاهده و باهم مقایسه کنید.

جهت خرید انواع کربن اکتیو جاکوبی آبین کلیک کنید

نکات مهم خرید کربن اکتیو

هنگام خرید کربن اکتیو، باید به چند عامل کلیدی توجه کنید تا مطمئن شوید که این محصول، نیازهای شما را برآورده می‌کند. این نکات عبارتند از:
  • نوع کاربرد: اولین قدم، تعیین نوع کاربردی است که برای آن به کربن اکتیو نیاز دارید. انواع مختلفی از کربن اکتیو با ویژگی های مختلف برای کاربردهای مختلف مانند تصفیه آب، تصفیه هوا، تصفیه فاضلاب، استخراج فلزات و کاتالیز وجود دارد و می‌توانید در خصوص آن با مشاوران آبین در تماس باشید.
    اندازه ذرات کربن: کربن اکتیو پودری برای تصفیه مایعات و کربن فعال گرانول، برای تصفیه گازها مناسب‌تر است.
    قیمت: قیمت کربن اکتیو به موادی که بر پایه آن ساخته شده است و برند آن بستگی دارد. کربن اکتیو پایه نارگیل، کیفیت بسیار بالایی دارد و برای تصفیه آب صنعتی، گزینه‌ای ایده‌آل است. قیمت روز این محصول را که به صورت پاکتی موجود است، باید از فروشنده استعلام بگیرید.

معرفی انواع کربن اکتیو

کربن اکتیو در دو نوع خوراکی و صنعتی، تولید و به بازار عرضه می‌شود. این ماده پرکاربرد از پیرولیز موادی مثل چوب، زغال سنگ، پوسته نارگیل یا پسته، هسته میوه‌ها یا پلیمرهای مصنوعی تولید می‌شود که تحت فرآیند کربونیزاسیون و فعال‌سازی قرار می‌گیرد. از نظر اندازه ذرات، می‌توان کربن اکتیو را به سه دسته زیر تقسیم کرد:
نوع کربن اکتیو اندازه ذرات ویژگی
کربن اکتیو پودری 0.15 تا 0.25 میلی‌متر جذب سطحی بالا، ایجاد افت فشار در سیستم
کربن اکتیو گرانول (دانه‌ای) 0.2 تا 5 میلی‌متر جذب سطحی بسیار بالایی برای حذف گازها و بخارها (کاربرد متفاوت با توجه به مش‌بندی)
کربن اکتیو میله‌ای 0.8 تا 5 میلی‌متر حاصل از پیوند ذرات کربن اکتیو پودری

بهترین برندهای خرید کربن اکتیو

محصولات کربن فعال در انواع مختلف و با برندهای گوناگون، موجود هستند؛ اما برای انتخاب بهترین محصول، ارزیابی دقیق از ویژگی‌ها و کیفیت برندها لازم است. در ادامه به بررسی برترین برندهای کربن فعال در ایران می‌پردازیم:
  1. کربن اکتیو جاکوبی (Jacobi): برند جاکوبی با کیفیت بالا و تنوع محصولات، به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در صنایع مصرف‌کننده زغال فعال شناخته شده است. این برند انواع مختلفی از کربن فعال را تولید می‌کند که برای صنایع مختلف قابل استفاده است. از جمله محصولات کربن اکتیو جاکوبی می‌توان به Aquasorb، Goldsorb، Petrosorbو Colorsorb اشاره کرد. معروف‌ترین مدل‌های پرمصرف و موثر در تصفیه آب، کربن اکتیو جاکوبی aquasorb 200 و کربن اکتیو جاکوبی مدل aquasorb 1000 بر پایه مواد گیاهی هستند.
    کربن اکتیو ادلر (Adler): کربن اکتیو ادلر نیز یکی از برندهای معتبر در بازار کربن فعال است که محصولات متنوعی را برای استفاده در صنایع مختلف عرضه می‌کند. این برند به خصوص در زمینه تصفیه آب و حذف آلاینده‌ها به کار می‌رود و همچنین برای تصفیه گاز نیز موثر است.
برای خرید هر یک از این محصولات می‌توانید به وب سایت آبین مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه، اطلاعات و خدمات مشاوره لازم را در زمینه خرید کربن اکتیو در اختیار شما قرار می‌دهند.
https://naftonline.ir/news/29820/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0