تاریخ انتشارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کارشناس با سابقه منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یادداشتی را در واکنش به لغو تعویق زمان بازنشستگی بعضی از مدیران نفتی به این رسانه خبری ارسال کرد.
تعویق بازنشستگی
تعویق بازنشستگی
یکی از کارشناسان منابع انسانی نفتخیز جنوب در واکنش به انتشار گزارشی در نفت  آنلاین با تیتر "نقره داغ شدن بعضی از مدیران نفتی!" نوشت :
 
همانگونه که میدانیم ارتقاء و انتصاب نیروی انسانی به صورت دقیق و هدفمند، یکی از عوامل اساسی است که منجر به موفقیت یک سازمان میگردد.
 
 تصمیم گیری در خصوص انتصاب و ارتقاء کارکنان با توجه به عامل شایستگی به عنوان موضوع روز در سازمانها مطرح است.
 
از سوی دیگر پایش خروج نیروی انسانی متخصص از صنعت نفت نیز میبایست مد نظر مدیران ارشد سازمان قرار گیرد.
 
یکی از راهکارهای موجود جانشین‌پروری (Succession Planning) می باشد . جانشین پروری در سازمان یا شرکت به فرآیندی اشاره دارد که در آن یک فرد با توانمندی‌ها، مهارت‌ها و دانش لازم برای انجام وظایف و مسئولیت‌های یک شغل، به عنوان جایگزینی برای یک فرد دیگر در نظر گرفته می‌شود.
 
در واقع این رویکرد بستری را فراهم می‌کند تا سازمان بتواند کارکنانی که پتانسیل بالایی دارند را شناسایی کند و برای دریافت پست‌های کلیدی مجموعه از آنها استفاده نماید.
 
این در حالی است که در صنعت عظیم نفت عملا فلسفه وجودی جانشین پروری از بین رفته و‌ شاهد تعویق بازنشستگی برای کارکنانی که در شرف بازنشستگی هستند صورت می پذیرد.
 
که بسیاری ازین تعویق بازنشستگی ها برای سمت های غیر فنی عملیاتی صورت گرفته است و اخیرا بادرایت وزیر محترم نفت جناب اقای مهندس پاک نژاد؛شاهد متوقف شدن موضوع صدرالاشاره بودیم.
 
ضمن تقدیر و تشکر از این حرکت؛انتظار می رود در راستای به حداکثر رسانی پتانسیل نیروی انسانی متخصص و همچنین شکوفایی سازمان در سالهای آتی ؛ موضوع جانشین پروری از قالب سمبلیک خارج شده و بااستفاده از مدل های موجود اقدام لازم صورت پذیرد.
 
⬅️ نفت آنلاین : مطلب فوق بسیار خوب و منطقی نوشته شده بود و با توجه به این موضوع منتشر شد.
https://naftonline.ir/news/30489/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0