تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده، بر ضرورت نمایش توانمندی‌ها، ظرفیت ها و دستاوردهای زنان صنعت نفت به ویژه در مناطق نفت خیز جنوب تاکید کرد.
مریم مقدسی | وزارت نفت
مریم مقدسی | وزارت نفت
به گزارش نفت آنلاین ، مریم مقدسی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار کرد: بانوان، توانایی های منحصر به فردی دارند و می توانند در کنار کار به زندگی و فرزندان خود نیز رسیدگی کنند. چنان چه زنان متخصص در جایگاهی متناسب با تحصیلات خود مشغول به کار شوند، حضور در جامعه زمینه ارتقای سلامت روح و روان آنها را فراهم می کند و می توانند در مسیر رشد و بالندگی جامعه گام بردارند.
 
وی افزود: شناسایی بانوان توانمند، تشکیل شبکه زنان توانمند و متخصص، همچنین تلاش در مسیر رشد و ارتقای آنها با هدف قرارگیری در جایگاه سازمانی این بخش از کارکنان صنعت نفت، از مهم ترین برنامه های  امور بانوان و خانواده وزارت نفت به شمار می آید.
 
 مقدسی با تاکید بر ضرورت‌ نمایش توانمندی‌ها، ظرفیت ها و دستاوردهای زنان صنعت نفت گفت: برگزاری نمایشگاه‎های توانمندی یکی از راه‌هایی است که زنان شاغل در مناطق نفت خیز می توانند دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری، سیاستگذاری، ورزش و کارآفرینی خود را به منصه ظهور بگذارند و در همین زمینه نیز نخستین نمایشگاه زنان تأثیرگذار صنعت نفت، زمستان سال گذشته در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار گردید.
 
به گفته‌ی وی، برگزاری چنین رویدادی می تواند گوشه‌ای از تلاش‌های زنان صنعت نفت را در مسیر پیشبرد اهداف این مجموعه به نمایش گذاشته و نشان دهد بانوان شاغل در بخش‌های مختلف این صنعت بزرگ، ضمن نقش‌آفرینی موثر در محیط خانواده؛ در محیط کار هم فعالانه و پا به پای آقایان در مسیر خدمت به سرزمین شان قدم برمی‌دارند و همواره ثابت کرده‌اند هیچ‌گونه تفاوتی بین زنان و مردان برای رشد و توسعه فردی و حرکت مستمر در مسیر پیشرفت و خدمت به سازمان وجود ندارد.
 
مشاور وزیر نفت در امور بانوان و خانواده، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نگاه ویژه به سلامت خانواده های صنعت نفت به ویژه بانوان گفت: با وجود این که در مبحث سلامت تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد، اما با چالش‌های خاصی در زمینه سلامت زنان در محیط کار مواجه هستیم، این چالش‌ها مربوط به نقش‌های چندگانه موجود در مورد زنان می باشد. لذا لازم است این قبیل چالش ها را در کنار ساختار و سیستم مردانه صنعت نفت قرار دهیم تا درک شرایطی که زنان در محیط کار و جامعه با آن مواجه هستند، آسانتر گردد.
 
به گفته‌ی وی،به همت و پیگیری امور بانوان در شورای اداری استخدامی چهار قانون در رابطه با جوانی جمعیت در بهمن‌ماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شد، قانون دیگری نیز در ارتباط با زنان سرپرست خانوار به شورا برده شده که برای زنان سرپرست اتفاقات خوبی را رقم‌ خواهد زد.
https://naftonline.ir/news/29835/
منبع : nisoc
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0