تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
استعلام پلاک فعال خودرو راهور از سری اقداماتی است که خریداران و فروشندگان خودرو انجام می‌دهند تا اطلاعات لازم در رابطه با تعداد پلاک‌هایی را که به‌نام آن‌ها ثبت شده، به‌دست آورند.
 

استعلام پلاک فعال با کد ملی + فک پلاک و تعداد پلاک به نام هر فرد

استعلام پلاک فعال خودرو راهور از سری اقداماتی است که خریداران و فروشندگان خودرو انجام می‌دهند تا اطلاعات لازم در رابطه با تعداد پلاک‌هایی را که به‌نام آن‌ها ثبت شده، به‌دست آورند.
در سیستم راهور تمامی مشخصات و اطلاعات مربوط به پلاک‌های فعال و فک‌شده به‌طور کامل قابل مشاهده خواهد بود و یکی از مراحل قانونی که دارندگان وسایل نقلیه باید پیگیری کنند، تعویض پلاک بعد از انتقال آن به فرد دیگری است.

چرا باید استعلام پلاک فعال را انجام دهیم؟

شما برای استفاده از خودرو به الزامات خاصی نیاز دارید که در واقع رعایت قوانین و مقررات مربوط به خرید‌وفروش نیز در این راستا اهمیت زیادی دارد که تنها شامل ثبت سند نمی‌شود.
دلایل مختلفی را می‌توان بیان کرد که ضرورت استعلام پلاک فعال خودرو راهور را به شما ثابت می‌کند تا با آگاهی نسبت به آن‌ها از بروز هرگونه تخلف یا خطایی که در آینده امکان دارد گریبان‌گیرتان شود، جلوگیری کنید. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:
  • یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان برای اهمیت استعلام پلاک‌های فعال و فک‌شده در سیستم راهور در نظر گرفت، این است که شما متوجه می‌شوید وسیله نقلیه مورد نظر سرقتی نیست.
    هرگونه تخلف راهنمایی‌ورانندگی در کارنامه فردی ثبت می‌شود که پلاک خودرو به نام او ثبت شده است.
    با این کار امکان دریافت اطلاعات پلاک‌های فعالی که به نام فرد ثبت هستند اما درحال‌حاضر به آن‌ها دسترسی ندارد، فراهم می‌شود.
    با استفاده از استعلام پلاک‌های فعال می‌توان مشخصاتی مانند استان، شهر و محل صدور پلاک را پیدا کرد.

روش‌های استعلام پلاک فعال چیست؟

اهمیت دسترسی به اطلاعات مورد نیاز دررابطه‌با پلاک‌های فعال، فک‌شده و به نام برای افرادی که صاحب خودرو هستند یا قصد دارند به‌تازگی معامله‌ای را انجام دهند، باعث می‌شود تا افراد به‌دنبال یافتن بهترین روش برای این کار باشند.
درحال‌حاضر افرادی که نیازمند استفاده از خدمات استعلام پلاک فعال خودرو راهور هستند، می‌توانند از روش‌های مختلفی برای این منظور استفاده کنند که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب مختص به خود را دارد و شامل موارد زیر است:
  • یکی از راه‌هایی که از چندین سال پیش در دسترس افراد قرار می‌گیرد، امکان مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 است که برای این منظور باید مدارک و اطلاعات خاصی را ارائه دهید.
    می‌توانید از سامانه پلیس راهور نیز برای دریافت خدمات استعلام پلاک فعال استفاده کنید.
    از دیگر روش‌هایی که با استقبال خوبی از سوی کاربران برای استعلام پلاک فعال مواجه می‌شود، استفاده از اپلیکیشن‌های همراه است که در کنار امکانات مختلف، بخشی را برای این کار اختصاص می‌دهند.

آیا می‌توانم فرآیند استعلام پلاک فعال را به‌صورت آنلاین انجام دهم؟

در جواب اینکه آیا امکان استعلام پلاک فعال خودرو راهور به‌صورت اینترنتی وجود دارد؟ باید گفت که بله شما می‌توانید برای دسترسی سریع‌تر به این سامانه از روش‌های اینترنتی استفاده کنید.
در واقع با روی‌آوردن افراد به سمت زندگی مدرن و دیجیتالی، معمولا سعی بر این است تا بسیاری از خدماتی که مردم به‌صورت روزمره با آن‌ها سروکار دارند به‌صورت غیرحضوری انجام شود.
یکی از این خدمات مهم مربوط به استعلام پلاک‌های فعال است که برای دسترسی آنلاین، می‌توانید از سامانه پلیس راهور یا اپلیکیشن‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته می‌شود، استفاده کنید.
در این صورت دیگر نیازی نیست تا برای مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 زمان زیادی را در ترافیک یا صف‌های طولانی منتظر بمانید و تنها کافی‌است با کمک گوشی همراه خود فرآیند مورد نظر را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

برای استعلام آنلاین پلاک فعال چه اطلاعاتی را باید وارد کنم؟

ازآنجایی‌که استفاده از روش اینترنتی برای استعلام پلاک فعال خودرو راهور، قرار است که فرایند مورد نظر را برای افراد راحت‌تر کند باید گفت که در صورت انتخاب این روش نیاز به اطلاعات خیلی پیچیده‌ای ندارید و باید کد ملی خود را در اختیار داشته باشید.
البته باید این را در نظر داشته باشید که وارد کردن شماره تلفن همراه نیز معمولا یکی از الزامات مهم برای استعلام پلاک‌های فعال به‌صورت آنلاین است که باید این شماره به نام فرد ثبت شده باشد.
با توجه به اینکه شما برای استعلام پلاک‌های فعال باید هزینه‌ای را به حساب پلیس راهور واریز کنید، بهتر است که در زمان انجام این کار، اطلاعات کارت بانکی را در اختیار داشته باشید.

برای استعلام پلاک فعال خودرو چقدر باید پرداخت کنم؟

هزینه‌ای که لازم است تا برای استعلام پلاک فعال خودرو راهور بپردازید برابر با 5200 تومان است که به‌صورت مستقیم به حساب پلیس ناجا واریز می‌شود تا شما قادر به مشاهده جزئیات مورد نیاز خود باشید.
در واقع پلیس ناجا برای ارائه خدمات اینترنتی و حضوری هزینه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد که کاربران برای برخورداری از آن‌ها ملزم به پرداخت مبلغ مورد نظر هستند.
باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از روش آنلاین در مقایسه با مراجعه حضوری معمولا هزینه کم‌تری را برای شما به‌دنبال دارد و تنها باید مبلغ لازم برای نمایش اطلاعات پلاک فعال را بپردازید.

اگر کارت بانکی‌‌ام مبالغ زیر 10هزار تومان را پشتیبانی نکند، چطور هزینه استعلام را بپردازم؟

با توجه به اینکه هزینه مورد نیاز برای استعلام پلاک فعال خودرو راهور محدوده‌ای زیر 10 هزار تومان را شامل می‌شود و ازطرفی برخی از کارت‌های بانکی از این مبالغ پشتیبانی نمی‌کنند، امکان دارد کاربران در این حالت دچار مشکل شوند.
اگر امکان استفاده از کارت بانکی دیگری را نداشته باشید، برای اینکه چنین مشکلی برای شما ایجاد نشود درحال‌حاضر امکاناتی مانند کیف پول در اپلیکیشن‌های همراه در نظر گرفته می‌شود که افراد با شارژ حساب خود می‌توانند از خدمات پرداخت آنلاین به‌راحتی استفاده کنند.

آیا برای استعلام پلاک فعال حتما باید هزینه بپردازم؟

به‌منظور دریافت استعلام به‌روز پلاک‌های فعال باید هزینه مورد نیاز برای این کار را بپردازید؛ اما جهت دسترسی به اطلاعاتی که قبلا برای شما ثبت شده معمولا هزینه خاصی در نظر گرفته نمی‌شود و به‌صورت رایگان قابل دسترسی خواهد بود.

صرفه‌جویی در زمان با استعلام آنلاین

برای استعلام پلاک فعال خودرو راهور می‌توان از روش آنلاین برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های مورد نیاز استفاده کرد که برای این منظور امکان دسترسی به سامانه پلیس ناجا و اپلیکیشن‌های همراه برای کاربران وجود دارد.
با توجه به اینکه جرایم رانندگی و نقض قوانین معمولا براساس پلاک خودرو در سامانه راهنمایی‌ورانندگی ثبت می‌شود، بهتر است دارندگان وسیله نقلیه اطلاعات لازم دررابطه‌با پلاک‌های فعال خود را برای جلوگیری از این مشکلات به‌دست آورند.
 
https://naftonline.ir/news/29613/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0