تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹
عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی ظلم درحق مردم است
سلمان خدادادی با اشاره به اینکه عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی ظلم درحق مردم است، گفت:‌ دولت تعداد کثیری را تحت عنوان نیروهای قراردادی به کارگرفته و یک سوم حقوق کارمندان رسمی را به این افراد پرداخت می کند، ضمن اینکه اکثر این افراد ازطریق رابطه دردستگاهی مشغول به فعالیت شدند و درهیچ آزمونی شرکت نداشتند؛ البته این هم نوعی فساد درسیستم اداری است.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ اگردولت نیازمند این افراد در دستگاه ها بوده ، پس درحال حاضرهم به وظایف خود درتبدیل وضعیت قراردادی ها عمل کند؛ یک کارمند قراردادی چه گناهی رامرتکب شده که با یک رشته تحصیلی دریک وزارتخانه و دارای یک پست درمقایسه با فرد رسمی حقوق کمتری دریافت می کند؛ به طوری که یک نفر بیش از 3 میلیون و دیگری یک میلیون تومان حقوق دریافت می کند.

وی با بیان اینکه این مسائل هیچ ارتباطی با منطق و سلامت کارمندان ندارد، تصریح کرد:‌ دراین شرایط چطورمی توان انتظارداشت که فرد کارمند دارای قرارداد پیمانی دچارمشکل و انحراف  نشود، هرچند که دولت را باید دراین شرایط مجازات کرد؛ به طورحتم کمیسیون اجتماعی مجلس ازاین فرصت استفاده کرده و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی را پیگیری می کند.

خدادادی با تاکید بر اینکه دولت درصورت عدم نیاز چرا این افراد را جذب دستگاه های مختلف کرده است، گفت:‌ متاسفانه برخی کارمندان با بیش از15 سال سابقه کاری تبدیل وضعیت نشدند، دولت با پرداخت تنها یک میلیون تومان حقوق به این افراد درطول فعالیت کاری کارمندان را تعیین تکلیف نکرده است؛ به طورحتم کارمندان قراردادی بهتر از افراد رسمی فعالیت می کنند، زیرا اخراج یک فرد رسمی دارای روال مشخصی است، اما قراردادی ها را به هربهانه ای اخراج می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان مجلس ازظلم درحق کارمندان قراردادی جلوگیری می کند، افزود:‌ متاسفانه دولت حتی تمایلی به ارسال لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری نداشت، به طوری که 3 ماه قبل 50 نفراز نمایندگان درنامه ای به رییس جمهور ارسال سریعتر لایحه دائمی کردن قانون را متذکرشدند؛ البته دررفع مشکلات این لایحه اقدامات لازم درمجلس صورت می گیرد./ منبع: خانه ملت

https://naftonline.ir/news/3523/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
فرزام
ما را به خیر شما امید نیست.........
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
تا ظلم و عدالت و گناه را برای چه هدفی و در چه بستر بخواهی تفسیر کنی. افرادی که امروز بعنوان قراردادی در دستگاهها هستند با تلفن و سفارش این مدیر و آن نماینده و از بدو ورود با تبعیض و بی عدالتی وارد شده اند . یعنی به قدرتی وصل بوده و از پنجره بجای در آمده اند. و هنوز هم دارند اینجوری می ایند و باز هم در آینده همین دردسرها خواهد بود اگر راست می گویید اول این روند نیروگیری و بعد ذره ذره اعمال نفوذ و فشار آوردن به دستگاههای دولتی برای منافع رانتی را اول اصلاح و متوقف کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
سیستم اداری کشور درجذب افراد دچار فساد است.
بله و فساد همینه که نیروها رو با پارتی محض، سفارش و یک تماس تلفنی استخدام کنید و بعد چند سال به وزارت خانه فشار بیارید که باید رسمی کنی.
این چه انصافیه؟! یعنی نباید هیچ تفاوتی بین ما که نور چراغ خوردیم و با مشقت تحصیل کردیم و پس از گذروندن چند مرحله مصاحبه عجیب و غریب تونستیم وارد صنعت نفت بشیم با کسانی که محض داشتن پارتی و رابطه، بدون هیچ سختی و فقط با یک تلفن استخدام شدن، وجود داشته باشه؟!
دوستان قراردادی زحمت میکشن و باید حقوقشون ترمیم بشه به نسبت زحماتی که میکشن ولی اینکه همه رسمی باشن مثل هم بدون هیچ تفاوتی واقعا ظلم هست به نیروهای رسمی که با تلاش خودشون استخدام شدن که البته قبلا برخی شرکت ها خودسرانه این تبدیل وضعیت رو انجام میدادن...
0