تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
?نخبه بودن افراد به معدل نیست/ #یادداشت_کاربران در مورد آزمون استخدامی ٩۶ ? @naftonline ========================= ?باسلام خدمت ادمین محترم نفت آنلاین.واقعا تاسف باره که نخبه بودن افراد رو از روی نمره می سنجند.چون هر دانشگاه و هر استادی متد و روش خودش رو داره.بخصوص که ضوابط و روابط بین دانشجو و استادهم روی این نمرات تاثیر داره.اگر واقعا اقایون دنبال افراد نخبه هستند باید اجازه می دادند تا همه در این ازمون شرکت کنند تا نخبه ها واقعا مشخص بشند.این شرایطی که واسه ازمون قرار دادن فقط و فقط واسه این هست که به مردم بگن ما بقولمون عمل کردیم و خودشون رو خوب نشون بدند.والا شرایط اعلام شده کاملا غیر استاندارد هست.کاش حرفهای ما به گوش اقایون برسه.ممنون از نفت آنلاین =========================

https://naftonline.ir/news/2037/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
narges
با سلام خدمت دوستان .نخبه بودن هیچ ربطی به معدل ندارد.بلکه باید تعداد مقالات علمی و یا ثبت اختراع داشته باشند.خیلی جالبه کسانی که در رشته های علوم انسانی تحصیل کردن باصرفا خواندن درس هایی که بیشتر حفظیات هستندمعدل بالایی دارند حالا به این دسته گروهی از همه رشته ها که به قول معروف از طریق رابطه استاد و دانشجو دارای معدل بالا هستند.بعنوان نخبه شناخته میشوند در صورتی که در عمل همه این عزیزان کارایی را که باید ندارند.نخبه بودن به معدل نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
عیسی
باسلام خدمت همه دوستان گرامی از نفت انلاین درخواست دارم با توجه به رخداد زلزله کرمانشاه و مناطق اطراف ان و وضعیت این روزهای این مناطق به گوش وزیر نفت برساند که لطفا زمان برگزاری ازمون استخدامی یک یا دو ماه به تاخیر افتد تا ما بچه های کرمانشاه و مناطق اطراف بتوانیم خود را اماده شرکت در ازمون کنیم.از همه اعضا نفت انلاین درخواست دارم به این نظر رای مثبت داده و کمکی به ما بچه های کرمانشاه کنند.ممنون از همه شما.از طرف همه بچه های کرمانشاه
feedback
Romania
Foad
یکی نیسا بگه اقای زنگنه ازمون سال ۹۲ اصلا این چیزا توش نبود شرایط این ازمونو مثله ازمون سال ۹۲ بکنید به همه فرصت بدین هر کی نخبس قبول میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرج صمدانی
بنام خدا
اندر حکایت مصوبه تعیین سقف حقوق و پاداش بازنشستگی و تاثیر مخرب آن بر صنعت نفت
سقف حقوق وپاداش بازنشستگی کارکنان دولت در هیاهوی بی نتیجه برخورد با غارتگران ومفسدان بیت المال واقلیت حقوق بگیران نجومی در فضایی غیر کارشناسی به تصویب نمایندگان محترم مجلس رسیده است و برای دومین سال متوالی وپس از خروج تعداد زیادی از متخصصان با سابقه نفتی در سال گذشته که شوک وضرر بزرگی به این صنعت وارد کرد .
اقدام فوق چون گذشته سوالهای متعدد و ابهامات زیادی را در اذهان کارکنان علی الخصوص همکاران زحمتکش صنعت بزرگ و ارزآور نفت ایجاد نموده است که در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب ،عنقریب می رود که صف طویلی از متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد تشکیل وشوک بزرگ دیگری را به این صنعت عظیم وارد نماید.
حتماً همگان از یاد نبرده ایم که مشمولین فعلی متقاضی بازنشستگی پیش از موعد فوق همان دلاور مردانی هستند که در سالهای سخت جنگ تخمیلی با رشادت و جانبازی وصف نا پذیر خود چرخه های عظیم اقتصادی صنعت نفت را در مناطق عملیاتی اقصی نقاط کشور به چرخش درآوردند و ضمن جلو گیری از توقف شریانهای حیاتی این صنعت مانع از بحرانهای اقتصادی ناشی از کمبود ارز گردیدند .
اینک جوانان نخبه ای برای ورود به این عرصه چشم به سرنوشت ناخوشایند این کار کشتگان میدان اقتصادی دوخته اند تا در انتخاب دو راهی ورود به صنعت و یا مهاجرت به خارج از کشور تصمیم نهایی را که منوط به تایید آن توسط شورای محترم نگهبان و چگونگی تعامل با این پیشکسوتان دارد اتخاذ نمایند.
واما سوال :
1- تعداد بسیار زیادی از متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد دارای سابقه خدمت بالای 30 سال هستند که بدلیل رعایت سقف قانونی سن بازنشستگی (60سال) تاکنون در صنعت مانده واز همقطاران خود در سایر سازمانها که ملاک بازنشستگی شان فقط احتساب سابقه 30 سال بوده عقب ترند،آیا این همسان سازی عادلانه است؟
2- در صورت اجرای قانون مذکور، بر فرض اگر مشمولین این قانون ادامه خدمت دهند وموعد قانونی بازنشستگی آنها در سال آینده فرا رسد در این صورت با اختلاف چند ماه نسبت به همکار دیگری که قبل از او وبا قانون قبلی بازنشسته شده تفاوت فاحشی در دریافت پاداش خواهند داشت! این بی عدالتی چگونه جبران خواهد شد؟
3- چنانچه می دانید کارمند نفت با علم وآگاهی به مجموعه مقررات وبا شروطی که در زمان استخدام ساری وجاری بوده به استخدام این صنعت درآمده ، آیا به لحاظ شرعی وقانونی می توان شروط ضمن عقد را یکطرفه و بدون رضایت طرف دیگرعقد ابطال نمود؟
4- معیار دریافت وافزایش سالانه حقوق کارکنان صنعت نفت اضافات عمومی وشایستگی است که مطابق مقررات وآیین نامه های داخلی وبر مبنای شایستگی افراد و با هدف افزایش انگیزه به آنان تعلق می گیرد ، با تعیین سقف حقوق بسیاری از کارکنان از افزایش حقوق در سنین بهره وری و در زمانی که حائز شرایط واگذاری مسئولیت هستند ، محروم خواهند شد در حالیکه با در نظر گرفتن شرایط سنی برای بازنشستگی عادی سالها می بایست با بی انگیزگی ناشی از بهبود شرایط حقوقی به خدمت خود ادامه دهند. در این راستا چه تدبیری اندیشیده شده است؟
5- با توجه به موارد پیش گفته چه تد بیری برای جلوگیری از افزایش فساد ناشی از ارتشاء و کم کاری وعدم حس مسئولیت وکاهش انگیزه برای مدیران وسرپرستان متصور است؟
6- چه انگیزه ای برای نخبگان جدیدی که اخیراً وارد صنعت شده و یا در سالهای آتی خواهند آمد و آینده خود را در وضعیت و شرایط فعلی همکاران قدیمی خود می بینند وجود خواهد داشت؟
7- همانگونه که می دانیم معمولاً در سننین نزدیک به بازنشستگی اکثر همکاران با معضل بیکاری فرزندان، ازدواج و ساماندهی خانواده و هزینه های سر سام آور دارو و درمان ناشی از سختی کار با سن بالا و در مناطق عملیاتی آلوده دست به گریبانند که در این راستا چشم به دریافت این پاداش و مستمری پایان خدمت با محاسبه سالهای خدمت (بیش از 30 سال)دوخته اند. اثر روانی ناشی از این امر که گریبان کارمند و خانواده تخت تکفلش را خواهد گرفت چگونه جبران خواهد شد؟

وجان کلام اینکه هر چند ممکن است که دفاع از حقوق قانونی کارکنان صنعت نفت مبنی بر حذف سقف حقوق وپاداش بازنشستگی به مذاق دیگرانی که خبر از جانفشانی ها وسختی کار در این عرصه ندارند خوش نیایدو نیز دولتمردان ومسئولین وزارت متبوعه را بدلیل پرهیز از انگ دفاع از حقوق بگیران نجومی ! به عقب نشینی وادارد، لیکن دیگرانی که در این کارزار سررشته ای دارند و نیک می دانند در این سالها با فرار مغزها ونخبگان از این صنعت وجذب آنان با حقوق چند برابر توسط شرکتهای نفتی بیگانه چه بر سر این صنعت آمده می بایست عزم خود را جزم وشورای محترم نگهبان را در رد این مصوبه اقناع نمایند،چرا که در راستای تخقق اهداف کشور عزیزمان و اعتلای میهن اسلامی و همچنین تقویت و شکوفایی اقتصاد ملی در انتهای سالی که توسط رهبر گرانقدر انقلاب مزین به سال اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال نامگذاری گردیده همهگان باید بدون نگرانی و هرگونه واهمه به دفاع تمام قد برخیزیم تا همچنان این صنعت استوار و پا برجا بماند.



ایرج صمدانی
کارمند صنعت نفت در مناطق عملیاتی جنوب کشور
feedback
Iran, Islamic Republic of
نیروهای قرادادی موقت نفت
اقای وزیرلطفااول نیروهای قراردادی موقت روساماندهی کنیدبعدبفکرجذب نیرو وازمون باشیدشماکه می گفتی نیروهای مازادزیادی داری پس واسه چی میخوای آزمون بزاری چراحقوحقوق ماروضایع میکنی
0