تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
نامه دانشجویان نفت به لاریجانی درباره استخدام در دانشگاه صنعت نفت
در بخشی از این نامه آمده است: دانشگاه صنعت نفت به عنوان تنها نهاد آموزش عالی تحت نظارت و مدیریت وزارت نفت طی 76 سال فعالیت علمی خود نقش بی‌بدیلی در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص صنعت نفت داشته است. رسالت این دانشگاه جذب افراد نخبه کشور و آموزش و آماده نمودن آنان برای خدمت در صنعت اول کشور یعنی صنعت نفت و گاز و تلاش در راستای هرچه بومی سازی صنعت نفت و کاهش وابستگی به بیگانگان در این زمینه می باشد.

این نامه می‌افزاید: سیاست‌های منحصر به فرد این دانشگاه و پشتیبانی وزارت نفت از آن، سبب شده است که نخبگان علمی و رتبه‌های برتر آزمون سراسری حضور در این دانشگاه را علیرغم شرایط بد آب و هوایی خوزستان بر دیگر دانشگاه‌های معتبر در کشور ترجیح دهند و با چشم پوشی از بعضی فرصت‌های بالقوه این دانشگاه‌ها، به امتیازهای ذکر شده توسط دانشگاه صنعت نفت در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و همچنین سایت های رسمی دانشگاه و وزارت نفت به خصوص در مورد اولویت استخدام پس از آگاهی از فرآیند اجرایی آن اعتماد کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بنا به ابلاغیه 1394/03/19 وزیر محترم نفت، جناب آقای مهندس زنگنه، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نفت، علیرغم امتیازات و وعده‌های داده شده به دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و اعتماد دانشجویان به آنها ، سرنوشت فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تحت الشعاع قرار گرفته است.

نامه مذکور می‌افزاید: ابلاغیه اخیر باعث بی‌کار ماندن و به دنبال آن ایجاد مشکلات روحی، معیشتی و اجتماعی زیادی برای این دانش آموختگان شایسته شده است. قریب به 22 ماه از تلاش‌های فارغ التحصیلان و دانشجویان در جهت تعیین تکلیف و حل مشکل توسط مسئولین و وزیر محترم نفت می‌گذرد و پاسخ صحیح و شایسته‌ای به فارغ التحصیلان و دانشجویان داده نشده است.

این دانشجویان با بیان برخی از مطالبات خود از رئیس مجلس درخواست‌های خود را مطرح و اعلام کردند: شروع مجدد فرآیند جذب دانش آموختگان گروه الف بر اساس روال جاری جذب تا قبل از بخشنامه 19 خرداد سال ،94 اخذ مجوز استخدام برای کلیه دارندگان شرایط (دانش آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت) به صورت مکتوب و در قالب ابلاغیه لازم الاجراء با قید تاریخ مشخص و نه صرفاً همانند بخشنامه بدون دستور اجرایی 27 دی‌ماه 94 برخی از مطالبات ماست.

در پایان این نامه آمده است: چنانچه استحضار دارید قوانین جدید عطف به ماسبق نمی‌شود، بنابراین تصویب و اجرای هرگونه قوانین جدید می‌بایست برای ورودی‌های جدید دانشگاه نفت اعمال شود در حالی که کلیه قوانین تصویب و اجرا شده از سال 94 تاکنون برای تمامی دانش آموختگان منتهی به ورودی سال 94، نیز در حال اعمال است.تسنیم

https://naftonline.ir/news/198/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Australia
vahab
ایشالا مشکل دوستان حل شه. من خودم دانش آموخته نفت بودم و الان هم تو یه زمینه مهندسی دیگه کار میکنم. حیف وقت و عمر که تو اون دانشگاه تلف شد. حیف و صد افسوس. این دوستان جوانند و می توانند در زمینه های دیگه مشغول به کار شن.
0