تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
آیا انتقاد امروز روحانی به فعالیت نیروهای مسلح در پروژه‌ها و توسعه اقتصادی کشور بود؟
"... نیروهای مسلح هم باید رها کنند و بروند کنار، بدهند به مردم، آنقدر ما کار داریم، نیروهای مسلح آنقدر وظایف سنگین بر عهده دارند، وظایف خودشان را انجام دهند..." این عبارات بخشی از سخنان امروز رئیس جمهوری است که در نشست مشترک با وزیر و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان شد.

شاید این عبارات رئیس قوه مجریه در وهله اول این شبهه را ایجاد کند که فعالیت‌های اقتصادی مجموعه نیروهای مسلح کشور که در قالب نهادهای موفقی چون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و ... سازماندهی می‌شود، مورد انتقاد رئیس جمهوری واقع شده، اما نگاهی به اظهارات اخیر وی در بندرعباس، طرح چنین شبهاتی را به چالش می‌کشد.

حجت الاسلام حسن روحانی هفته گذشته در مراسم رسمی بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس، بهره‌برداری از این پالایشگاه را به معنای موفقیت ملت و دولت دانست و افزود: "این موفقیت با همکاری، اتحاد و جهاد شبانه‌روزی وزارت نفت، مهندسان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) انجام شده است و آنچه آفریده شده، افتخار ملت ایران است."

همچنین سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در خصوص چرایی ورود سپاه پاسداران به عرصه اقتصادی کشور در گفت‌وگوی اخیر خود گفته بود: "وظیفه مجموعه سپاه پاسداران به‌عنوان پاسدار انقلاب این است که هر جا تهدید‌ها جدی‌تر شود، سپاه ورود می‌کند و ما نیز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به‌عنوان یکی از بخش‌هایی که در سازندگی کشور نقش عمده‌ای دارد، تمام تلاشمان این است که بتوانیم توطئه‌ها را خنثی کنیم.... امروز بعد از آنکه دشمن تمامی راهها از جمله راه‌های نظامی و سیاسی را امتحان کرد و دید که نمی‌تواند به صفوف متحد مردم نفوذ کرده و آسیبی به کشور برساند، بخش اقتصادی کشور را هدف گرفته است..."

اینکه نهادهایی در کشور وجود دارند که در مرز دانش روز جهان، اقدام به پیشبرد مگاپروژه‌ها و رفع نیازهای زیربنایی کشور می کنند و با توجه به ماهیت آنها در  پاسداری از نظام اسلامی ایران، حتی بدون دریافت پول و با انباشت هزینه‌ها و مطالبات، پروژه‌های مهم کشور را به خط پایان و نقطه بهره برداری مطلوب می‌رسانند، یک ویژگی و ظرفیت منحصر به فرد برای ایران است.

با توجه به ارتباط موثر و تعامل نزدیک مجموعه‌هایی چون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با دولت و مجلس و جلسات مستمری که مسئولان ارشد این نهاد انقلابی با مسئولان ارشد دولت برای همکاری در جهت رفع چالش‌های اقتصادی کشور دارند و شاهد فعالیت متخصصان فنی و مهندسی سپاه پاسداران در ابرپروژه‌های کشور در کنار دیگر بخش‌های خصوصی پیمانکاری هستیم، نمی توان انتقاد امروز رئیس جمهوری را به فعالیت نیروهای مسلح در پروژه‌ها و توسعه اقتصادی کشور نسبت داد./منبع خبرگزاری تسنیم

https://naftonline.ir/news/14514/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0