تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
تکمیل ظرفیت‌سازی تولید گاز شیرین در پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی
به گزارش  نفت آنلاین ، پیام معتمد با بیان اینکه دستیابی به ظرفیت کامل شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه فاز ۱۳ با راه‌اندازی چهارمین و آخرین ردیف شیرین‌سازی این فاز محقق شده، اعلام کرد: در حال حاضر در این ردیف شیرین‌سازی، ۶ میلیون مترمکعب گاز غنی در روز فراوری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

به گفته معتمد هر کدام از این چهار ردیف فراورشی که با تلاش کارکنان بخشهای مختلف عملیاتی راه‌اندازی شده است، روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را شیرین‌سازی و به شبکه سراسری تزریق خواهد کرد.

هم‌اکنون این چهار ردیف با دریافت گاز ترش فازهای ۶تا٨ پارس جنوبی در مدار تولید قرار دارد.

بر اساس اعلام مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی قرار است امسال نیمی از این واحدهای فراورشی شامل ردیف‌های اول و دوم با تکمیل و بهره‌برداری از زنجیره تولید مرحله نخست این فاز روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز بخش فراساحلی این فاز را دریافت و پس از فراوری به واحد ارسال گاز تزریق کنند.

تولید و تزریق گاز شیرین از ردیف چهارم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ در حالی صورت می‌گیرد که بنابر گفته این مقام مسئول، پیش از این و در روزهای گذشته، ردیف اول واحد ۱۰۸ بازیافت گوگرد این فاز با ارسال ۶ تن بر ساعت گاز اسیدی به کوره واکنش در مدار تولید قرار گرفته است.

هم‌اکنون گاز اسیدی ردیف‌های اول و دوم شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۳ به مقدار ۲۵ تن بر ساعت با غلظت ۲۰درصد سولفید هیدروژن به واحد ۱۰۸ بازیافت گوگرد این پالایشگاه ارسال می‌شود تا یکی از واحدهای مهم زیست‌محیطی در طرح‌های پالایشگاهی همزمان با تکمیل ردیف‌های شیرین‌سازی و آمادگی پالایشگاه به منظور ورود گاز غنی از دریا به بهره‌برداری برسد.

با بهره‌برداری از ۴ سکوی بخش فراساحل فاز ۱۳ و ارسال گاز غنی به پالایشگاه این فاز، روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش غنی در واحدهای فراورشی این فاز شیرین‌سازی خواهد شد./روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس

https://naftonline.ir/news/12954/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0