تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
متن جوابیه: احتراماً به اطلاع میرساند ، در روز جمعه مورخ ۹۷/۹/۲ پرواز شماره ۲۶۱۶ شرکت هواپیمایی کارون در مسیر تهران به اهواز با سی دقیقه تاخیر ورود از مسیر قبل (بدلیل شرایط جوی فرودگاه ماهشهر) پس از برخاست در ساعت ۲۱:۵۰ از فرودگاه مهرآباد به مقصد اهواز پس از گذشت چند دقیقه از پرواز با درخواست خلبان محترم بدلیل اشکال در تنظیم فشار کابین و به منظور رعایت اصول ایمنی و دستورالعملهای مربوطه در ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه به فرودگاه مهرآباد باز می گردد. بعد از فرود و جابه جایی مسافرین محترم به سالن فرودگاه ، بازرسی های لازم توسط مهندسین فنی شرکت به انجام رسیده و اشکال مربوطه مرتفع میگردد و نهایتاً پرواز در ساعت ۰۱:۰۵ بامداد انجام می پذیرد.لازم بذکر است در مدت زمان حضور مسافرین محترم در سالن ترانزیت فرودگاه پرسنل ایستگاه شرکت کارون توضیحات و اطلاع رسانی لازم را انجام داده و از مسافرین محترم پذیرایی می نمایند.ضمن پوزش مجدد از مسافرین محترم به جهت تاخیر پیش آمده از اینکه با صبر و شکیبایی ، کرو پروازی و مهندسین متعهد این شرکت را در جهت انجام پرواز ایمن همراهی نموده اید ، تشکر و قدردانی می نماییم.روابط عمومی و امور بین الملل هواپیمایی کارون

  پاسخ نفت‌آنلاین به جوابیه شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری، چنانچه در مسیر پروازی هواپیمایی، نقص فنی یا مشکلی مثل افت فشار داخل هواپیما به وجود آید و خلبان به فرود هواپیما ناگزیر شود، تعمیر و برطرف کردن نقص فنی و تست آن به دست‌کم ۲ تا سه ساعت زمان نیاز دارد، آن هم در صورتی که امکانات، تجهیزات و قطعات موجود باشد، از این رو، در چنین شرایطی، مدیریت بازرگانی شرکت هواپیمایی مربوط، طبق قانون موظف است برای جایگزینی هواپیمای پشتیبان (#Back_up) برنامه‌ریزی کند تا مسافران در طول مدت زمان تعمیر هواپیما، در فرودگاه معطل و منتظر نمانند که این از حقوق مسلم مسافران است.

از سوی دیگر، وقتی هواپیمایی به‌علت نقص فنی به فرودگاه بازمی‌گردد و مسافران را به سالن ترانزیت منتقل می‌کند، طبق قانون موظف است در زمان معطلی مسافران، با غذای گرم از آنان پذیرایی کند، نه با غذای سردی که از کترینگ هواپیما آورده شده است.

متأسفانه شرکت هواپیمایی کارون در طول بیش از یک سال گذشته با تغییرهایی که در ساختار مدیریتی خود داشته است، در شرایط نامساعدی قرار گرفته و حتی به‌منظور کاهش هزینه‌ها، کیفیت پذیرایی از مسافرانش را هم پایین آورده است.

هرچند سرانجام پس از مدت‌ها شرکت هواپیمایی کارون با صدور جوابیه، تلاش کرد نسبت به دغدغه‌های مسافران و ذی‌نفعان خود بی‌توجه نباشد و با عذرخواهی به مخاطبان خود احترام بگذارد، اما افزون‌بر اینکه عذرخواهی امری پسندیده است، بهتر است با احترام به شعور مخاطبان، در صدور جوابیه‌های خود از طرح موضوعات کلی و فرار رو به جلو پرهیز کند.

امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان، خطوط هوایی اختصاصی دارند؛ برای مثال شرکت‌های نفتی روسیه، صاحب شرکت هواپیمایی بزرگی با ۱۲۷ فروند هواپیمای تخصصی و شرکت نفت اندونزی با ۱۳۰ فروند هواپیمای کوچک و بزرگ که سابقه فعالیت بسیار کمتری در قیاس با شرکت هواپیمایی کارون (بخوانید نفت) دارند، به‌طور اختصاصی به امور عملیاتی صنعت نفت رسیدگی می‌کنند.

شرکت هواپیمایی نفت (کارون فعلی) به‌عنوان قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی ایران که غیرنظامی است در سال ۱۳۰۵ با نام خدمات هوایی پا به عرصه فعالیت گذاشت، چه خوب است متولیان آن قدر شرکتی که حدود یک قرن از عمر آن می‌گذرد را بدانند. تا همین سال‌های اخیر هواپیمایی نفت یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایران از نظر سرویس‌دهی به مسافران خود بود، اما متأسفانه در سال‌های اخیر با برخی تغییرهای مدیریتی و سپردن اداره این شرکت به افراد غیرمتخصص، کیفیت خدمات‌رسانی آن به شدت نزول کرده و موجب نارضایتی همه ذی‌نفعان خود و به‌ویژه کارکنان شریف صنعت نفت شده است.

هم‌اکنون صنعت نفت نیازهای پروازی خود را به میزان چند صد ساعت در ماه از شرکت‌های هواپیمایی دیگر دریافت می‌کند که این میزان پرواز موجب می‌شود هم سرمایه زیادی از صنعت نفت خارج شود و هم فرصت‌های پروازی بسیاری از مردم گرفته شود.

شرکت هواپیمایی کارون تا چندی پیش نام نفت را بر پیشانی خود داشت، اما بنا به برنامه‌هایی که در خارج از صنعت نفت طراحی شده است تا این شرکت را ورشکسته جلوه و در مسیر واگذاری قرار دهند.

زیبنده صنعت معظم نفت ایران نیست که چنین شرکت ارزشمندی که هم‌اکنون زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت است، این گونه اداره شود.

در صنعت نفت نباید به موضوع پرواز به‌‍‌عنوان یک موضوع تجملی نگریسته شود؛ هواپیما یک کالای لوکس نیست و امروزه هواپیما برای صنعت نفت یک ابزار عملیاتی و استراتژیک است که می‌تواند اهداف راهبردی صنعت نفت را تأمین کند. سید حسین هاشمی/ نفت آنلاین

 

ببینید>> نارضایتی کارکنان اقماری صنعت نفت از هواپیمایی کارون ( نفت سابق )

https://naftonline.ir/news/11867/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0