کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سومین واکنش نمایندگان به بلاتکلیفی طرح حذف پیمانکار؛

نفت آنلاین موتور نمایندگان مجلس را روشن کرد

15 مرداد 1403 ساعت 17:34

پس از آنکه نمایندگان مجلس حدود پنج ماه در خصوص بلاتکلیفی طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی در مجمع سکوت کرده بودند بعد از انتشار گزارش نفت آنلاین با عنوان "سکوت نمایندگان مجلس در خصوص طرح حذف پیمانکار نیروی انسانی!" سومین نماینده مجلس نیز در خصوص این طرح اظهارنظر کرد.


بر این اساس ولی داداشی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با میزان با اشاره به اهمیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت که در روز‌های پایانی مجلس یازدهم تصویب شد، عنوان کرد: متاسفانه این طرح پس از تصویب در مجلس و تأیید در شورای نگهبان در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شده است. انتظار ما این است که صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح را رد نکند و به عبارتی ردیه کمیسیون اقتصادی مجمع را تأیید نکند، زیرا جامعه هدف این طرح در کشور بسیار گسترده است.

نفت آنلاین موتور نمایندگان مجلس را روشن کرد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه شورای نگهبان این طرح مصوب مجلس را تأیید کرده است؛ تصریح کرد: بنابراین طرح خلا قانونی ندارد. ممکن است بعضی از دوستان منتقد این طرح به منابع مالی این طرح استناد و آن را رد کنند؛ اما همین که شورای نگهبان هیچ اشکالی بر این طرح نگرفته است، نشان‌می‌دهد طرح مشکل اضافه بار مالی برای دولت ندارد یا به عبارت دیگر مغایرتی با اصل ۷۵ قانون اساسی نداشته است.
 
⬅️ پی نوشت: هر چقدر نمایندگان بیشتری این طرح را پی‌گیری کنند احتمال قانون شدن آن بیشتر است. پس انتظار این است سایر نمایندگان مجلس نیز در این خصوص اظهار نظر نمایند.


کد مطلب: 30220

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/30220/نفت-آنلاین-موتور-نمایندگان-مجلس-روشن

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir