تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
دست واسطه ها را از حقوق و مزایای کارگران قطع کنید

حذف پیمانکار نیروی انسانی آرزوی دیرینه کارگران

در چند دهه گذشته کارگران یک آرزوی دیرینه داشتند و آنهم حذف پیمانکار نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی کشور برای همیشه بود.
حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
حذف پیمانکار نیروی انسانی | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، اوایل دهه هفتاد بود که در دستگاه های اجرایی کشور جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران واسطه ای بنام پیمانکار نیروی انسانی بوجود آمد.

پیمانکاری نیروی انسانی عجیب ترین واسطه ای است که در دستگاه های اجرایی کشور وجود دارد . شرکت هایی که حقوق و مزایای کارگران را گرفته سهم خود را بر می دارند و مابقی را به کارگر بی نوا پرداخت می کنند.

حدود دو دهه است حذف پیمانکار نیروی انسانی بعنوان یکی از بزرگترین مطالبات کارگران بالاخص پرسنل کارگری و ارکان ثالث صنعت نفت در سراسر کشور مطرح شده است.

در اوایل دهه نود بود که با پیگیری های صورت گرفته توسط دولت وقت ده ها هزار نفر از کارگران سراسر کشور تبدیل وضعیت شدند و با شرکت های محل کار خود مستقیما قرارداد بستند اما با روی کار آمدن دولت روحانی در سال ۱۳۹۲ روند تبدیل وضعیت متوقف شد و تا پایان دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰ هیچگونه بحثی در این خصوص مطرح نشد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم مجددا بحث حذف پیمانکار نیروی انسانی مطرح شد و حتی طرحی در مجلس با عنوان ساماندهی کارکنان دولت در حال بررسی است و کارگران امید دارند با تصویب نهایی این طرح حضور پیمانکاری نیروی انسانی در دولت بالاخص صنعت نفت کمرنگ تر شود.

البته در اجرای آن موانعی نیز وجود دارد و همچنان این طرح در راهروهای مجلس گیر کرده است و برای تصویب نهایی حتی هنوز به صحن علنی مجلس نرسیده است.

بعضی از منابع خبری در ماه های گذشته نوشته اند سازمان اداری و استخدامی کشور یکی از مخالفین اجرای این طرح است ، اما بعضی از نمایندگان مجلس نیز می گویند تمامی تلاش خود را برای تصویب نهایی این طرح انجام خواهند داد.

کارشناسان منابع انسانی نیز می گویند حذف پیمانکار نیروی انسانی هیچگونه بارمالی برای دولت نخواهد داشت و اتفاقا این موضوع باعث سود برای دولت خواهد شد چون بخشی از مزایایی که پیمانکار برای خود بر می دارد به خود دولت بازخواهد گشت.

با توجه به اینکه در واپسین ماه های مجلس یازدهم قرار داریم صدها هزار کارگر در سراسر کشور در انتظار تعیین تکلیف این موضوع هستند و باید دید آیا مجلسی که بنام مجلس انقلابی مشهور است در ماه های پایانی فعالیت خاطره خوبی از خود در بین کارگران برجای خواهد گذاشت یا خیر؟

در پایان این نکته لازم به ذکر است در صنعت نفت بیش از یکصدهزار کارگر که حقوق و مزایای آنها را واسطه ای بنام پیمانکار نیروی انسانی پرداخت می کند مشغول بکار هستند و امید است با تصویب نهایی این طرح هم امنیت شغلی شان افزایش پیدا کند و هم اینکه دست شرکت های سودجو برای همیشه از حقوق و مزایای این کارگران قطع شود.
https://naftonline.ir/news/27216/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
آفرین
عالی بود
انشالله واقعا حذف بشود
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار نیروی انسانی هرگز حذف نخواهد شد خیالتون راحت
چون خود نمایندگان مجلس باهاشون رفیق هستن
feedback
Iran, Islamic Republic of
هم رفیق هستند و هم خودشون پیمانکاری دارند یا اقوام نزدیکشون پبمانکارند و.بخور بخور و خوردن حق کارگر و ...امیدوارم نوعی از قرارداد به وجود بیاد که افرادی که رسمی نیستند شرکتی یا پیمانکاری با شرکت اصلی داشته باشند و قانون کارفرما رو اذیت نکنه و انتظار رسمی شدن ایجاد نکنه که دست این پیمانکاران کوتاه بشه از چپاول .حداقل دریافتی این افراد کمی بیشتر میشه .من خودم رسمی هستم و با آزمون کشوری از بین 3000نفر قبول شدم و معرفی شدم و... ولی مخالف وجود پیمانکار هستم ..کارگر و شرکتی وپیمانکارها باید مستقیما با شرکت کارفرما قرارداد ببندند
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیدعباس
درود به غیرت شما و تمامی همکاران رسمی که طرف حق اند .
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضایی منش
درود بر نفت آنلاین عدالت خواه
feedback
United States
بینام
هرساله میلیاردها به جیب پیمانکارا میره واون هم حق کارگر بینواست اگر واقعا عدالت رعایت بشه هرگز چنین اتفاقی نمی افتد پیمانکاران هر کدام دست کم ماهی دو الی سه میلیارد در امد دارند و کار گر بد بخت هم با پول کارگری نون زن و بچش را در میاره طرف میره کار رو میده پیمانکار ودپانصد تا نیرو میگره از حقوق همه روزانه پنجاه الی صدهزار میرنه به جیب و تازه پول پیمانکاریش هم هست تو ره خدا عدالت را رعایت کنید یه جوان ۲۸ ساله داره روزی صد میلیون با پیمانکاریش کار میکنه یه کارگر برا روزی ۴۰۰ تومان تو ی گر مای عسلویه کار میکنه کجای دنیا اینقدر بی رحمی هست بخدا من یه خانم هستم که این پیام را نوشتم ووهمسرم هم کار گر نیست و پیمانکار هم نیست ولی هم پیمانکارشو دیدم هم دردل کارگرش را تو ره خدا به کارگر ان زحمتکش رحم کنید همه این ها را که گفتم عینن توی فامیل دیدم هم کارگرش و هم پیمانکارش
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام بله درسته من خودم شرکتی بانک سپه هستم بعد 15سال هنوز یه حقوق بخور نمیر میگیرم خدا شاهده با دوتا بچه و مستاجری بسختی زندگی می کنم خواسته ما فقط برقرای عدالت و جمع شدن شر کت هست از مسعولین خوهشمندیم انقدر موضوع جمع شدن شرکت و امروز فردا نکن و زودتر به داد ما شرکتیها برسن
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خانم محترم این که شما میفرمابید ماهی سه میلیارد فقط حرف هست شاید هم بلوف خانم فامیل شما. قرارداد های پیمانکار نیروی انسانی یا همون کارهای خدماتی فرمایش شما صحیح هست ولی قرارداد های اجرایی رو نمیتوان نیروهاش رو مستقیم کارفرما بگیره ضمنا قراردادهای پیمانکاری اجرایی در تمام دنیا همینطور هست
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
خیر به این صورت نیست! در قرارداد های پیمانکاری موجود در صنعت نفت! تجهیزات و نیرو از کارفرماست و فقط پیمانکار هر سال با یه لباس جدید میاد و میره! کای دنیا تجهیزات و نیرو از کارفرماست و پیمانکار تنها روی کاغذ وجود داره و تنها در سود شریکه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
نه عزیز من شما کلا بی خبری.
یه سر به بچه های سامانه هوشنمد سوخت بزن،ماشین، تجهیزات، لباس، همه چیز از خودشونه با حداقل حقوق اداره کار.
خوب الان به من بگو کجای دنیا نیروخدماتی همه چیزو باید خودش بیاره بعدبهش هیچ هزینه ای بابت اینچیزاندن؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیدعباس
من کلاه از سر برمی‌داریم برای هموطنی که اینگونه از حق و حقیقت دفاع می‌کنه دوستان ما مسلمانیم ما پیرو راه حسینیم .
feedback
Iran, Islamic Republic of
جنوبی
سلام.واقعا خانم حرفت حقه شمارتو بده تا راهنماییت کنم چکارکنی کجا بری
feedback
Iran, Islamic Republic of
ن
تبدیل وضعیت هشت هزار نفر نیروی شرکتی خدماتی بانک سپه و سایر بانک ها و سایر نهادهای دولتی و بیمارستان ها .خیلی جالبه ما هنوز تو کشور خودمون هنوز نمیتونن این عدالت در حق نیروهای شرکتی انجام بدن. بعد رئیس جمهور میره تو سازمان ملل از عدالت واسه کشورهای دیگه صحبت میکنه
feedback
حسن
سلام عمر این مجلس هم تمام میشود ومجلس بعدی هم بدتر ازاینها باید خودکارگران یک حرکت انقلابی بزنن تا کار یکسره بشه من بمیرم تو بمیری فایده نداره اونا سوارن وما پیاده بسه وعده وعید بابا عمرا پیمانکار حذف بشه فقط اسمشو عوض میکنن تا دل ما شاد بشه نصف پیممانکارها ازخود مجلس ودارو دسته خودشانه یا بنحوی وابسته اند پس بیخیال شین وسرتونو بندازین پایین کارکنین با همین حقوق بخور ونمیر من 55سالمه همین وضع بوده وهست کار از ریشه خرابه والسلام
feedback
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بمحض رسمی شدن این پرسنل و امنیتی که احساس میکنند دیگر کارایی سابق را نداشته و بعضا کار نمیکنند . لذا ابتدا باید ساختار استخدام رسمی در دستگاه های دولتی اصلاح شود
feedback
United States
یوسف
متاسفم برا ای طرز فکر یخ زده سنه خاک اندازیت..متاسفم ب ای طرز فکر احمقانت اه اه
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا
وقتی سران مملکت خودشون پیمانکار هستن و رانتخواری میکنن هیچکس نمیتونه این بیشرف ها رو عوض کنه،حالا که مجلسی هم هم با همین ها شریک شدن و از برج ۳ تا الان همه رو سرکار گذاشتن و این وسط دنبال کمسیون خودشونن هستن تا رای میاره برا حذف پیمانکارها
feedback
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام .اصلا مهم نیست براتون که یک کارگر شرکتی یک سوم حقوق کارگر قراردادی رو که دریک محل وبا یک نمونه کار رو داره میگیره؟!اصلاچیزی به اسم انگیزه نداشتن کارگر شرکتی به گوشتون خورده؟چجور میخواهید که یک کارگر شرکتی به شغلش به ارگان به نظم به دلسوزی متعهد باشه؟والااگه انتظار دارن انتظار زیادیه.وسلام علیکم ورحمه ا..
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
با سلام باعث بانی این کار هرکی هست دانشمند بود
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضوان شمشیری
ما نیروهای پیمانکاری شرکت آب وفاضلاب استان تهران وشرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران خواهان هر زودتر تبدیل وضعیت پرسنل از این وضعیت استفناک پیمانکاری را هستیم .پیمانکار با سودهای هنگفت وخوردن حق کارگر بدبخت به جیب میزنن این چه عدالتی هست در حالی که فقط اسمی از پیمانکار هست حتی حضور هم ندارندفقط حقوق کارگر بدبخت رو نصف برمیداره برای خودش این است دولت انقلابی و مجلس انقلابی ، انصافتون کجاست به داد نیروهای شرکتی پیمانکار لعنتی برسید.خدایا به داد ما مظلومان شرکتی برس.
لعنت بر هرچی پیمانکار نیروی انسانی مفت خورهای چپاولگر.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حق
آرزویی که باید با خودمون به گور ببریم
همیشه فقط بحث این کار میشه ولی انجام نخواهد شد وعده پوچ
کار گر تااخر عمر باید ضعیف بماند به سود خیلیا هست
یاخدا
feedback
Iran, Islamic Republic of
یلوفر
پس تا کی،
feedback
Iran, Islamic Republic of
سید حسین
سلام ، آقای نفت آنلاین کمی انصاف به خرج بده ..
ما فارغ التحصیل های رشته مهندسی کشتی قدیم « ماشین آلات دریایی جدید » از دانشگاه « صنعت نفت آبادان » چقدر باید به شما پیام بدیم که التماس کنیم
ازتون میخواییم چون صداتون میرسه صدای ما رو به وزارت نفت برسونید ، خواهش میکنیم بگید به عنوان فارغ التحصیل هایی که در مجموعه خود وزارت نفت تربیت شده ایم رشته مون رو توی استخدامی آینده بگنجانند ..
این اوج نامردیه .. به خدا ما هم زندگی داریم و وقتی توی دانشگاه صنعت نفت جذب شدیم یعنی امیدوار بودیم به کار در وزارت نفت اما با توجه به نبود بدیهیات ضوابط جهت جذب در حوزه صنایع نفتی دریایی راهی جز استخدامی نداریم ... به خدا ظلمه که ساختار آموزشی وزارت علوم و خود وزارت نفت ما رو بگیره بعد رها کنه...
ظلمع به خدا .. دانشجوی دانشگاه آزادی با هر رشته ای میخواد تو آزمون آینده آزمون بده و شانسش رو امتحان کنه اما من دانشجو نفتی نه ... نهایت فارغ التحصیل های رشته ما شاید ۲۰۰ نفر باشند که بتونن آزمون بدن.. آقا رضای خدا رو نظر بگیرید ..
feedback
Iran, Islamic Republic of
تنها کشوری که واقعا نمیتونه واسه ملتش درست تصمیم بگیره همینجاست واقعا پیمانکار چکاره مملکته که بخاد حق کارگر بخوره این قوی بودن واسطه رو نشون نمی ده این ضعیف بودن یه مسول ک واقعا کمترین چیز برا این قشر زحمت کش هست رو دارن کوتاهی میکنن اگ این اتفاق بیفته واقعا باید تو گینس ثبت بشه ک ی کشوری برا مردمش این کارو کرد بقیه وظیفه ها پیش کش
feedback
Iran, Islamic Republic of
من شرکت نفت کا ر میکنم اشپز رستورانش پیمانکار داره از منی که پای اجاق گاز با اون گرما کار میکنم حقمو میخوره اضافه کاریهامو نمیده حقوقمو زیاد نکرده .
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصطفی
اینقدر کش میدن که کلاطرح ازیادشون بره 🤔
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجید
شرکت نفت همه چیز دران مستقل اگر بخواد کاری کنه به امثال لطیفی نگاه هم نمیکنه بهونه نیارید
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
توراخدا نـظارتی روی دانشگاه علمی کاربردی یک گچساران نیست متسفانه این دانشگاه شده پاتوق مدرک هرکارمندی مدرک میخواهد دردانشگاه علمی کاربردی یک گچساران مینویشد متسفانه فقط بنگاه مدرک است ودولت هیچگو نه نظارتی ندارد
feedback
Iran, Islamic Republic of
هموطن
به والله من کارگر نذر ابوالفضل العباس علیه السلام کردم. تا از شر پیمانکاران خلاص شویم. نابودمان کردند. از زندگی کردن ناامیدمان کردند. نه امنیت شغلی نه بیمه نه حقوق درستی به ما می دهند حقوق ما با پیمانکاران به والله نصف هم نمی دهند. شما را دادم به ابوالفضل العباس ما را از دست این ازخدا بی خبرها نجاتمان بدهید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاش حذف میشد .پیمانکار .ومستقیم از کار فرما حقوق دریافت میشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
هموطن
خدایا تا کی حق کارگران را پیمانکاران به یغما ببرند. و هیچ کس نیست صدای کارگر را بشنود. آیا روزی فرا می رسد ما کارگران از دست پیمانکاران آزاد شویم. خدا شاهده برده های قدیم حالشان از ما کارگران بهتر بود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
هموطن
هر وقت ریس جمهور محترم توانست عدالت را که حذف پیمانکاران هست انجام بده بعد می توانست در مورد عدالت در سازمان ملل صحبت کنند
feedback
United Arab Emirates
سلام
حقوق پیمانکاری ها و قراردادی ها سه برابر ایثارگران و استخدام سال ۹۲ است
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
آیا پیمانکار دزد است یا واسطه ای برای دزدی بالادستی ها؟ یا هردو مورد؟ و اینکه چه انگیزه ی مستحکمی برای ابقای پیمانکار وجود دارد سؤالیه که سالهاست ذهن کارگران را درگیر خود کرده است. بی شک جلوگیری از تضییع حق و حقوق کارگران زحمت کش، اراده مستحکمی می خواهد. ما منتظر عملی کردن وعده ها هستیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
حذف_پیمانکار_نیروی_انسانی
feedback
Iran, Islamic Republic of
خستم.....نمیدونم چرا ....امید از دست دادم .‌‌‌‌‌.....خستم خدای .....
feedback
Iran, Islamic Republic of
مجتبی
دیگه وقتی خیلی طولانی میشه قضیه لوس میشه ....مزه نداره ....گوشم از این حرفا پره....فقط حرف ....عملی وجود نداره ...خستم....
feedback
Iran, Islamic Republic of
ترخداپیمانکار،روجمع کنین کارگرزحمت میکشه این وسط اینایه پول مفت به جیب میزنن.من خودم کارگرشرکتم نصف حقوقمواینامیخورن بقیشم برامالیات وبیمه کم میشه اخرسریه چیزی میندازن کف دست ما.
feedback
Iran, Islamic Republic of
باقر ا ریانفر
پس کی میشه در حد حرفه من ۲۵ سال کار میکنم هیچ افزایش حقوق ندارم فقط پول پیمانکار میگیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
فاضل
لعنت برپیمانکاروحامیان آن انشالله آه وناله کارگران پیمانکاری نفت بشه یه سرطانی بزنه توگلوخودتون و خانوادتون به حق پنج تن که نسلتون منقرض بشه
آمین یارب آلعالمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
فاضل
چرانشرنمیدی نکنه خودت پیمانکاری میترسی ازحرف حق
feedback
United Arab Emirates
آبادان
سلام کارگر برای چه کسی کارمیکند دولت، واسطه ودلال راچه کسی آورده خوده دولت، تاوقتی که رانت ودزد هستی پیمانکار دلال و واسطه هم هست
feedback
Iran, Islamic Republic of
معین
لعنت خداو۱۲۴هزارپیغمبربرپدرومادرهف جداباداون ادمی ک مخالف تصویب طرح تبدیل وضعیت باحرمله وشمرویزید فرقی ندارید حرمله اگه گلوی یه طفل شیرخاروزد ایناگلوی هزارن طفل و نشونه گرفتن ،
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
سلام طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی خیالی بیش نیست ، باور کنید ، نمایندگان مجلس فعلی هیچ کاری نمی کنند، همه سرکاریم ، از این مجلس به اصطلاح انقلابی هم آبی برای ما گرم نمیشه ، حقیقت تلخه ولی باید باور کنیم،
feedback
United States
علی
سلام لطفا یک سر به شرکت شیشه و بلور اصفهان بزنید تا ببینید چگونه قرارداد باهات می‌بندند
feedback
Iran, Islamic Republic of
میلم
اگه واقعا عدالتی وجود داشته باشه باید پیمانکار حذف بشه در غیر این صورت باید فاتحه خوند
feedback
Iran, Islamic Republic of
حذف پیمانکاران دولت در حالتهای حجمی طرحی پیمانکاری عمرانی و غیره که ماهیت دائمی و مستمر دارد
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی ش
سلام لطفا یه حتما حتما پیگیری کنید چرا مسعولان حراست نفت و گاز آغاجاری ما نیروی ها رو به زور 16 ساعت نگه میدارن و تهدید میکنن اگه رفتین براتون ترک پست میزنم کجای قانون کار گفته شما باید در صورت تهدید مسعول 16 ساعت باید سر کار باشی ما رو دریبابید لطفاً
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهلول
هرچند حذف زالویی به نام پیمانکار در هر حال و تحت هر شرایطی لذت بخش است اما هیچ سودی به حال کارگر نخواهد داشت و ذره ای در وضعیت فلاکت بار کارگر تغییری ایجاد نخواهد شد و صرفا دولت سود خواهد کرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
Mohammad
خواهشا یه فکری به حال نیروهای خدماتی پتروشیمی اراک کنیین ما حدود ۵ سال به صورت حجمی در حال کار هستیم واز مسولین محترم عاجزانه درخواست داریم نسبت به این موضوع فکر اساسی کنن .
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیمانکار نیروی انسانی را حذف کنید
انشاله هر چه زودتر پیمانکاران نیروی انسانی به خاک سیاه بنشینن و خیلی زود از بین برن

آقای رییس همه امید ما برای حذف پیمانکار به شماست . بت بزرگ را بشکنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی اکبر رضایی سردار آبادی
شاید باورتان نشود! ولی اکثر مشمولین تبدیل وضعیت ایثارگران در صنعت نفت چنین حقوق و مزایایی میگیرن و حقوقشان به زیر خط فقر رسیده است
این فیش حقوقی واقعی است
feedback
United Arab Emirates
ثامرذبی
بنددرحراست‌خطوط‌گازمنقه‌یک‌میانکو‌الاان‌21سال‌نیروی‌پیمانکارهستیم حق‌ماخورده خداشاهد‌ازخدامیخواهیم‌زیرنظرشرکت‌بشیم‌ممنون
feedback
United Arab Emirates
ازخدامیخواهیم‌وازدولت‌عزیزشرکتی‌بشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
سهیل
اگر‌دست پیمانکار از حقوق کارگران کوتاه شود پس خرج آقازاده‌ها در کانادا از کجا دربیاد؟مردم چقدر پرتوقع هستن .اصلا در این مملکت یک نفر پیداشده که بگه این آقازاده‌ها کیا هستن یا مافیا چه کسانی هستند واز کجا دستور میگیرن؟
feedback
United States
این همش وعده میدن وهیچ اجرا نمیشه ریس جمهوری خیلیخیلی زحمت کشید وگفت اجرایی بشه ولی متعسفان بعضی از مسعولین ونمایندگان مجلس با پیمانگاران همدست هستند وهمیشه میخوان کارکنان شرکت وارکان ثالث حقوقشن از پیمانکار دریاف کنن واین باعث خوشهالین میشود ولی کارگران وارکان ثالث در بیابان زحمت های میکشن وحراست میکنن وبدون هیچ امکاناتی واز دل وجانشن گذاشتن در اختیار مسعولیتی که به گردن دارن وهروز در رسانها تبلیغ این جلسه به ون جلسه ولی این همش سر گردونی مگر تصمیم نمیشه گرفت با این طول زمان پس چتور میخوای یک کشور اداره کنید اگر باهم توافق نکنید وحرفتن یکی باشه وتصمیمتن یکی باش برای تمام امکانات یک کشور ویک ملت باشد اگر همش این جور ادامه پیداکنه ویکی بالا بکشه ویکی پاین بهیچ نتیجی محکم نمیرسین باید دست به دست هم دیگه بدین وکشور وملت پایدار وسرفراز بماند
feedback
Iran, Islamic Republic of
بی نام
سلام
شما نمایندگان مجلس ومسئولین دولت را به خدا وهرچه اعتقاد دارید قسم میدهم طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری راتصویب کنید وما کارگران رااز این برده داری نوین خلاص کنید مگر تصویب یک طرح چقدر به زمان نیاز داردچندین سال است قلبمان به درد آمد تمامش کنید شما را به خدا قسم مدهیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
افشین
انشالله... این تصمیم خیر خواهانه و انسان دوستانه ی مسئولین هر چه زودتر.. اتفاق بیفته.... خیلی وقته همه‌اش خبرهای........ بوده.... دیگه نوبت خبرهای خوبه....
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا هم ازکار پیمانکاران رازی نیست کارگربدبخت کار میکند وپیمانکار بدون اینکه زحمتی بکشد بین شرکت وکارگر ایستاده وهفتاد درصد رو پیمانکار بدون زحمت میخورد وسی درصد رو به کارگر خدازده وبدبخت میدهد کو انصاف کو عدالت
0