تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
اینجا حمام تاریخی نفت سفید هفتکل است:

گنجی در یک منطقه نفتخیز که در حال نابودی است!؟

یکی از قدیمترین حمام های کشور در مناطق نفتخیز خوزستان در حال نابودی است، گنجی که اگر در هر نقطه دیگری از جهان بود بعنوان یک قطب گردشگری مورد استفاده قرار می گرفت.
حمام نفت سفید هفتکل در حال نابودی | نفت آنلاین ق
حمام نفت سفید هفتکل در حال نابودی | نفت آنلاین ق
اینجا حمام قدیمی شهر نفت سفید است که قدمت آن به دوران قاجاریه می رسد و به علت عدم توجه در حال تخریب است؛نفت سفید در ۳۶ کیلومتری هفتکل و ۵۵ کیلومتری اهواز قرار دارد که در سال ۱۹۳۸ میلادی مصادف با ۱۳۱۷ خورشیدی اولین میدان عظیم نفتی در آن کشف شد.

◀️ نفت آنلاین : نکته عجیب آنکه سازمان میراث فرهنگی و مرکز موزه های صنعت نفت هیچ تلاشی برای حفظ و مرمت این گنج ملی انجام نمی دهند و این حمام تاریخی در یکی از نفتخیزترین مناطق جهان در حال نابودی است!اگر این بنا بجای این منطقه نفتخیز در نقطه ای دیگر از کشور یا جهان قرار داشت قطعا تاکنون هم مرمت میشد و هم اینکه بعنوان یک قطب گردشگری مورد استفاده قرار می گرفت! اما الان با بی توجهی مسئولین نسبت به بناهای تاریخی در مناطق نفتخیز در حال نابودی است!نکته عجیب تر آنکه در شهرهایی مانند کرمان و سبزوار که صدها کیلومتر از میادین نفتی کشور دور هستند موزه صنعت نفت می سازند اما به این بناهای تاریخی در نفتخیزترین نقطه کشور بی توجه هستند!!!!

تصاویری از وضعیت حمام تاریخی نفت سفید /تصاویر از تسنیم

حمام تاریخی نفت سفید

توییت نفت آنلاین در این خصوص

نابودی حمام تاریخی رگ سفید
https://naftonline.ir/news/25662/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
زيور خيرى شهنى
وظيفه شركت نفت اينه كه از ساختمانهاى قديمى محافظت و بازسازى كند
0