تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
مدیرتولید شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دریافت گواهینامه بین المللی استقرار نظام مدیریت انرژی برمبنایISO50001 از سوی این شركت خبرداد.
مهندس کوتی | مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
مهندس کوتی | مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندس سعید كوتی گفت: این موفقیت با تلاش و تعهد همه همكاران در مدیریت‌ها و ادارات ذیربط بامحوریت مدیریت تولید به عنوان متولی استقرار نظام مدیریت انرژی حاصل شده است.

وی اظهار داشت: استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شد و در فاز اول در همه ساختمان‌های ستاد و ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز اجرا و گواهینامه بین‌المللی ISO 50001 با موفقیت دریافت گردید.

مهندس كوتی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به بهبود عملكرد انرژی، مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت مدیریت انرژی را ضروری دانست.

وی هدف از استقرار نظام مدیریت انرژی و استفاده از این استاندارد بین‌المللی را كمك به كاهش هزینه‌های مصرف انرژی، بهبود مداوم بازدهی انرژی و همچنین كاهش گازهای گلخانه‌ای از طریق مدیریت به هنگام و نظامند انرژی برشمرد.

مدیرتولید شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: با بهبود عملكرد انرژی و كاهش هزینه‌های مصرف  انرژی علاوه بر صرف جویی در منابع، رقابتی‌تر شدن سازمان و ارتقاء بهره‌وری فراهم خواهد شد.

وی درباره ابعاد این پروژه  گفت: این پروژه در ساختمان‌های ستاد اهواز در دامنه و مرز فیزیكی سیستم با تعداد ۱۶۴ باب ساختمان با زیربنای تقریبی ۴۰۰/۰۰۰ متر مربع و مصرف برق سالانه حدود ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ كیلووات ساعت، و در ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز در دامنه و مرز فیزیكی سیستم با تعداد ۱۸ باب ساختمان زیر بنای حدود ۴۵/۰۰۰ متر مربع و مصرف سالانه حدود ۴/۰۰۰/۰۰۰ كیلو وات ساعت، توسط معاونت بهینه سازی مصرف انرژی اجرا گردید.

مهندس كوتی افزود:‌ این سیستم همچنین در ساختمان‌های شركت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در مرحله تكمیل فرآیند و ممیزی نهایی جهت دریافت گواهینامه می‌باشد.

وی افزود: برنامه‌زمانبندی استقرار نظام مدیریت انرژی در تمامی بخش‌های ساختمان و صنعت در سطح شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب(ستاد و شركت‌های تابعه) تدوین و در صورت تامین منابع مالی و صدور مجوز تشریفات مناقصه عملیاتی خواهد شد.

مهندس كوتی در پایان گفت: استقرار نظام مدیریت انرژی علاوه بر وجود الزامات قانونی و دستورالعمل مربوط به اجرای آن، یكی از راهكارهای مهم و موثر بهبود مستمر مصرف انرژی و باعث افزایش كارایی و ایجاد ارزش افزوده، كمك به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، كاهش گازهای گلخانه‌ای و انجام مسئولیت اجتماعی در صیانت از منابع انرژی است كه اجرای فازهای بعدی این پروژه مورد تاكید قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/21947/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0