تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
انتشار جزییات بیشتر از موافقت مجلس با تبدیل وضعیت ایثارگران ؛

دولت موظف به استخدام رسمی و تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها شد

نمایندگان ایثارگر مجلس با اصلاح استفساریه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، دولت را موظف به استخدام رسمی آن‌ها کردند.
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس | نفت آنلاین
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، سید کاظم موسوی، نماینده ایثارگر مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به موافقت مجلس با تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: درجریان بررسی اصلاح استفساریه بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه نمایندگان ایثارگر مجلس با انجام اصلاحاتی موافقت خود را با تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی اعلام کردند.

وی گفت: بر اساس این مصوبه دولت موظف به استخدام رسمی و تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها شده است؛ چرا که در استفساریه بند و ماده ۴۴ آمده است: آیا دولت موظف است بر اساس قانون جامع ایثارگران مصوب ۳ تیرماه سال ۱۳۸۶ و اصلاحات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه ششم توسعه مصوب ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ به صورت غیر از استخدام رسمی به‌کارگیری شده اند بر اساس شرایط مندرج در بند و ماده ۴۴ قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی به استخدام در آورد که پاسخ آن "بلی" است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: بر اساس این مصوبه کلیه ایثارگران و فرزندان آنها که در دستگاه‌های اجرایی به صورت شرکتی کار معین و یا پیمانی هستند، به صورت استخدام رسمی در خواهند آمد.

همچنین افرادی که در طول برنامه پنجم در این وضعیت قرار داشتند استخدام و تا سال ۱۴۰۰ وضعیت افراد باقیمانده در قانون برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این حق مسلم خانواده‌های عزیز ایثارگر در کشور است که از مزایای قانونی این مصوبه استفاده کنند و امیدواریم بیشتر از این در این حوزه به جامعه‌ی ایثارگری خدمت‌رسانی کنیم.

موسوی در پایان در خصوص زمان اجرای مصوبه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی خاطرنشان کرد: پس از تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و اعاده آن به مجلس، هیئت رئیسه مجلس یازدهم، با ابلاغ رسمی آن به دولت، زمینه‌ی اجرای آن را در کشور فراهم خواهد کرد.
https://naftonline.ir/news/21917/
منبع : فاش نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
سلام ایا برای جان بازان بیکارفکر شده یا باید در این گرانی از گر سنگی بمیرند؟؟؟
0