کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم بازنگری در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای پیمانکاری نفت

6 شهريور 1397 ساعت 8:45


به گزارش نفت آنلاین ، بعد از افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار ، نیروهای پیمانکاری صنعت نفت که متوسط حقوق آنان در کشور زیر ۳ میلیون تومان است در پیام های بی شمار و جداگانه به رسانه خبری نفت آنلاین از وضع موجود گلایه و خواستار رسیدگی مسئولین محترم جهت رفع مشکلات معیشتی این دسته از کارکنان شدند.

فلسفه وجودی شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی وهمچنین کارکرد شرکت های مذکور و تاثیر آن در وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران و به عبارتی کلیه افراد مشمول قانون کار، بدیهی ترین نشانه ی نقش شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی و دولتی می باشد.

در شرکت های زیرمجوعه نفت ، کارکنان به سه دسته پیمانکاری ، قراردادی و رسمی تقسیم میشوند. ۲ دسته اول تابع قانون کار و دسته سوم تابع قوانین وزارت نفت میباشند. ماه گذشته با دستور وزیر نفت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان حق معیشت به حقوق نیروهای قراردادی مدت موقت نفت اضافه شد و این موضوع انتظار نیروهای پیمانکاری را از مجموعه وزارت نفت جهت رسیدگی به معیشت نیروهای پیمانکاری افزایش داد.

وزارت نفت ده ها هزار نفر نیروی پیمانکاری دارد ، که بسیاری از آنان دارای تحصیلات عالی دانشگاهی (لیسانس و فوق لیسانس) میباشند و در شرایط سخت کاری جنوب در حال خدمت به اقتصاد کشور هستند.

امید است با توجه به زحمات و تلاش های توصیف ناپذیر این دسته از نیروها در صنعت نفت کشور (بالاخص در گرمای جنوب) مسئولین دست اندرکار به معیشت این کارکنان توجه ویژه کرده و دعای خیر این کارکنان را بدرقه راه خود نمایند.


کد مطلب: 7372

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/7372/لزوم-بازنگری-پرداخت-حقوق-مزایای-نیروهای-پیمانکاری-نفت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir