کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمیق‌ترین لوله جداری حفاری در چاه ۲۰ فروزان رانده شد

18 دی 1397 ساعت 15:55


به گزارش نفت آنلاین، ایرج ایرجی از اجرای موفقیت‌آمیز عملیات راندن عمیق ترین لوله جداری در چاه شماره ۲۰ میدان فروزان خبر داد و گفت: کارشناسان اداره حفاری در بخش‌های مهندسی و عملیات، ضمن تدوین برنامه حفاری بهینه، با نظارت مستمر و دقیق بر روند عملیات، حفاری این چاه را در برنامه کاری خود داشتند‌.

ایرجی ادامه داد: زمانی که حفاری چهارمین فاز چاه پس از طی مشکلات و پیچیدگی‌های عملیاتی فراوان به اتمام رسید، یکی از عمیق ترین لوله های جداری به سایز”۵/۸ ۹  در منطقه خلیج فارس در چاه رانده شد. گفتنی است، حجم پیچیدگی‌ها و صعوبت‌های عملیاتی به حدی بود که در جریان حفاری فاز ۱۲ اینچ، سه جلسه کمیته تخصصی بحران با حضور متخصصان ذیربط از ادارات حفاری، زمین شناسی و مهندسی نفت تشکیل شد.

رئیس اداره کل حفاری مدیریت اکتشاف تصریح کرد: به دنبال اعمال تحریم‎ها و تغییر فضای حاکم بر کشور، گروه سکوی سحر یک شرکت حفاری شمال و گروه عملیات حفاری توانستند با تامین به‌موقع سوخت، مواد مصرفی گل و سیمان حفاری و کالای مورد نیاز پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

وی انجام موفق عملیات حفاری ۱۱۰۰ متر از این فاز به روش Mud Cap Drilling  و بدون برگشتی که برای نخستین بار در مدیریت اکتشاف انجام شده است را از دستاوردهای مهم این عملیات برشمرد و گفت: انجام موفق این اقدام با همه پیچیدگی ها و بدون هیچ حادثه ای، نشان از روزآمدی و سطح بالای دانش فنی متخصصان حفاری این مدیریت دارد.

ایرجی از تلاش کارشناسان اداره HSE، ناظرین عملیات حفاری، کارشناسان ارشد برنامه‌ریزی و نظارت بر سیمان و گل حفاری، کارشناسان ارشد برنامه‌ریزی حفاری و ادارات زمین‌شناسی، مهندسی نفت، ایمنی بهداشت محیط زیست، حراست و حمایت‌های مدیر اکتشاف قدردانی کرد./NIOC


کد مطلب: 13271

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/13271/عمیق-ترین-لوله-جداری-حفاری-چاه-۲۰-فروزان-رانده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir