تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
به گزارش نفت آنلاین ، اردشیر دادرس رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی، با حضور در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: ایران در دنیا از نظر منابع گازی حرف اول را می زند، از نظر تولید و توزیع شبکه حدودا ۳۶۵ هزار کیلومتر شبکه مویرگ گازی داریم و امروز ۳۶ هزار کیلومتر خطوط فشار قوی گاز درکشور وجود دارد و به مرز بالای ۸۰۰میلیون متر مکعب در روز رسیده ایم.

او گفت: سهم سبد سی ان جی ۴ درصد است و در واقع سی ان جی حدودا  ۴۰۰ درصد بیشتر از قیمت خانگی و ۳۵۰ درصد بیشتر از قیمت صنعتی است و این قیمت نشانگر بالا بودن قیمت سی ان جی در ایران نسبت به سایر کشورها است.

دادرس گفت: امروز در کشور دو هزار و ۴۲۰ جایگاه سی ان جی وجود دارد که روزانه در حدود ۲۱ میلیون مکعب گاز سی ان جی تولید و توزیع می کنند.

او گفت: وجود این جایگاه ها موجب صرفه جویی ۲۱ میلیون لیتر بنزین می شود و در ۱۵ سال گذشته ۳۸ میلیارد صرفه جویی در مصرف بنزین  داشتیم.

دادرس بابیان اینکه ۳۰ جایگاه در شش ماه گذشته به زنجیره تولید سی ان جی اضافه شده است، گفت: ۱۵۱ جایگاه دیگر تا پایان امسال بر این تعداد جایگاه افزوده خواهدشد.

او گفت: از نظر آمایش جغرافیای بیش از ۹۶ درصد از مکان هایی که ظرفیت ساخت جایگاه ها در آنها وجود داشت، پوشش سراسری انجام شده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی گفت: در کشور حدود ۴ رو ونیم میلیون خودرو دوگانه سوز داریم که یک پنجم آن شامل کل ناوگان کشوری را شامل می شود.

دادرس گفت: ۹۵ درصد از تاکسی ها و ۷۵ درصد وسایط حمل و نقل عمومی دوگانه سوز هستند و این نشانگر این است که حدود و سه میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو به صورت مداوم از جایگاه های سی ان جی استفاده می کنند.

او گفت: در تهران حدود۱۶۰ جایگاه سی ان جی کم داریم که شهرداری باید هرچه سریع تر زمین های مناسبی در اختیار جایگاه داران قرار دهد.

دادرس گفت: کارمزدهای جایگاه داران در حوزه های بنزین و سی ان جی جوابگوی بخش خصوصی نیست و بخش خصوصی رغبتی برای  سرمایه گذاری در این زمینه ندارند.تسنیم

https://naftonline.ir/news/9907/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0