تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از سی ان بی سی، واردات نفت خام ایران توسط خریداران اصلی آسیایی آن در ماه اوت به پایین‌ترین حد خود در دو ماه گذشته رسید.

اطلاعات دولتی و ردیابی نفتکش ها نشان می دهد پیش از آغاز تحریم های آمریکا بر تهران، بیش از ۸۰ درصد از واردات نفت کره جنوبی از ایران کم شده است. چین، هند، ژاپن و کره جنوبی ماه گذشته ۱٫۵۷ میلیون بشکه در روز از ایران واردات نفت داشته اند. این مقدار ۴٫۱ درصد کمتر از اوت ۲۰۱۷ بوده و نسبت به ماه گذشته ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

انتظار می رود در ماه های آینده کل خرید نفت خام از ایران توسط این چهار کشور باز هم کاهش یابد. واشنگتن متحدانش را تحت فشار گذاشته تا با آغاز تحریم ها در ۴ نوامبر واردات نفت از ایران را به صفر برسانند. ژاپن به همراه کره جنوبی موقتاً بارگیری نفت ایران را متوقف کرده و مشخص نیست آیا دولت آمریکا معافیتی برای توکیو در نظر میگیرد یا نه.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت ۸۴٫۲ درصد کاهش یافت و به ۶۴۵۱۶ بشکه در روز رسید. این کشور برای اولین بار در ۶ سال اخیر کل بارگیری نفت ایران را از ماه جولای متوقف کرده است. حجم کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت بسیار بیشتر از رقمی بود که ژاپن واردات نفت ایران را در این ماه افزایش داد. وردات نفت ژاپن با ۶۵٫۳ درصد افزایش در ماه اوت به ۴۷۵ ۱۷۷بشکه در روز رسید.واردات نفت چین از ایران در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۲٫۳ درصد رشد داشت در همین حین واردات نفت هند در ماه اوت ۵۵٫۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۸۰۰ ۵۲۲ بشکه در روز رسید.

وزیر خارجه ایران در روز سه شنبه گفت هند به خرید نفت از ایران متعهد است و به روابط اقتصادی بین دو کشور ادامه می دهد. تسنیم

https://naftonline.ir/news/9421/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0