تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مالیات ارزش افزوده بر یارانه دولت برفرآورده‌های نفتی باقی ماند
 دیوان عدالت اداری به ابطال بند ۲ بخشنامه سازمان امور مالیاتی در خصوص عدم شمول مالیات بر ارزش افزوده بر یارانه دولت بر فرآورده های نفتی رای نداد.

به گزارش نفت آنلاین ، در رای زین العابدین تقوی رئیس هیأت تخصصی اقتصادی ، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری آمده است: با مداقه در اوراق و محتوای پرونده ، بر مبنای تبصره دو ماده ۷۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۷۱/۲/۸۱ مجلس محترم شورای اسلامی » در صورتی که مؤدیان به عرضه کالا یا خدمت معاف از مالیات موضوع این قانون اشتغال داشته باشند و یا طبق مقررات این قانون مشمول مالیات نباشند، مالیاتهای پرداخت شده بابت خرید کالا یا خدمت تا این مرحله قابل استرداد نمی باشد.

« و مطابق تبصره سه ماده ۷۱ قانون یاد شده » در صورتی که مؤدیان به عرضه توأم کالاها یا خدمات مشمول مالیات و معاف از مالیات اشتغال داشته باشند، صرفاً مالیاتهای پرداخت شده مربوط به کالاها یا خدمات مشمول مالیات در حساب مالیاتی مؤدی منظور خواهد شد.

« نظر به این که حکم مقرر در تبصره های دو و سه از ماده ۷۱ قانون موصوف الذکر به خصوص تبصره دو آن تصریح نموده در مواردی که شمول مالیات بر ارزش افزوده به هر نحوی معافیت و عدم شمول منتفی باشد امکان استرداد مالیات های پرداخت شده وجود ندارد و مفروض عدم شمول مالیات مذکور بر کالاهای موضوع بندهای ۷ و ۲ بخشنامه می باشد ، لذا بند ۲ بخشنامه مورد شکایت در اجرای تبصره های ۲ و ۱  ماده ۷۱ قانون فوق الذکر و تبیین حکم مقنن و شیوه های اجرایی آن بوده خلاف قانون و خارج از اختیار نبوده به استناد بند ب ماده ۸۷ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۷۱۶۲ رای به رد شکایت صادر و اعلام می کند ، رای صادره ظرف مدت بیست روز از تاریخ صدور ، از سوی ریاست ارزشمند دیوان و یا ده نفر از قضات گرانقدر دیوان قابل اعتراض است. خبرگزاری فارس

https://naftonline.ir/news/8878/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0