تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
نحوه معافیت و کسری خدمت فرزندان کارکنان ایثارگر نفت مشخص شد
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی نداف در این باره گفت: بر اساس این بخشنامه، به ازای هر ماه سابقه حضور در جبهه یا مناطق عملیاتی، هر یک درصد جانبازی یا یک ماه اسارت، ۱۲ روز کسری خدمت به فرزندان کارکنانی که در حال خدمت سربازی هستند تعلق می‌گیرد. برای نمونه فردی که متولد ۱۳۷۸ یا ۱۳۷۹ و در حال خدمت سربازی است می‌تواند به ازای هر یک ماه حضور پدرش در مناطق عملیاتی، ۱۲ روز کسری خدمت دریافت کند. بر همین اساس، قانون پیشین که تنها متولدان پیش از ۲۹ اسفند ۷۲ می‌توانستند از کسری خدمت بهره‌مند شوند، منتفی شده است.

وی افزود: مطابق قانون قبلی، تنها یک فرزند هر خانواده می‌توانست از کسری خدمت استفاده کند، اما با مقررات جدید، افرادی که از نصف مدت خدمت خود در منطقه عملیاتی (مصوبه ۵۱۷۰۰) استفاده کرده و از مزایای کسری خدمت بهره‌مند شده‌اند دوباره می‌توانند بقیه آن را برای فرزند مشغول خدمت سربازی اقدام کنند.

نداف توضیح داد: برای نمونه فردی که ۴۲ ماه در زمان جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی حضور داشته و در سال ۹۲ از کسری خدمت برای فرزند خود استفاده کرده است، می‌تواند از ۲۲ ماه باقیمانده زمان حضور در منطقه عملیاتی برای فرزند دیگر خود که در حال گذراندن خدمت سربازی باشد بهره‌مند شده و به ازای هر ماه ۱۲ روز کسری خدمت بگیرد.

به گفته وی، شهرهای آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، دهلران، گیلان‌غرب و سرپل ذهاب از۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ تا ۲۷ مرداد ماه ۱۳۶۷ همچنین شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش، دزفول، ایلام، ماهشهر و حمیدیه از تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ تا ۱۵ تیرماه ۱۳۶۱ و مناطق عملیاتی خارک، لاوان، سیری و بهرگان از۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ تا ۲۷ مرداد ماه ۱۳۶۷ جزو مناطق جنگی محسوب شده است. ضمنا با پیگیری‌های به عمل آمده شهرهای چشمه‌خوش و بندر امام نیز به تازگی جزو مناطق جنگی از آغاز تا پایان جنگ به این شهرها افزوده شده‌اند.

نداف افزود: بر اساس بخشنامه جدید، متقاضیان مکلف شده‌اند پس از تکمیل برگ درخواست رسیدگی به سوابق خدمتی در شهرها و مناطق جنگی کارکنان دولت، آن را به امور اداری آخرین محل خدمت خود ارائه دهند تا پس از آن، واحد مربوطه نسبت به استخراج مدارک مثبته، تکمیل فرم کمیسیون و ارائه اصل مدارک اقدام و مراتب را برای انجام مراحل بعدی به شرکت نفت فلات قاره ایران ارسال کند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که کل زمان جنگ تحمیلی ۹۵ ماه بوده است، اگر همکاری، همه این مدت را در مناطق عملیاتی بر اساس تاریخ‌های اعلام شده حضور داشته باشد می‌تواند تا سه فرزند پسر مشمول خود را از خدمت سربازی معاف کند. در صورتی که کارمند مدت ۲۸ ماه سابقه معتبر حضور فیزیکی در مناطق یاد شده داشته باشد، مشروط بر این‌که فرزندش غیبت نداشته باشد، می‌تواند از مزایای معافیت بهر‌ه‌مند شود. همچنین کارکنانی که به صورت تلفیقی سابقه ۱۰ ماه حضور در منطقه عملیاتی، ۱۰ ماه حضور در جبهه و ۱۰ درصد جانبازی داشته باشند نیز می‌توانند برای معافیت فرزند خود از خدمت سربازی اقدام کنند.

نداف گفت: از سال ۸۱ تاکنون ۷۶۵۰ نفر در کل وزارت نفت از کسری خدمت و معافیت بهره‌مند شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم بر اساس قانون جدید ۱۲۵۰ نفر از فرزندان کارکنان بتوانند از معافیت و کسری خدمت استفاده کنند.

به گفته وی، برای آسان شدن کار، فایل اکسلی آماده شده و در کانال اطلاع‌رسانی به نشانی @ioocsarbazi قرار گرفته است که همکاران با مراجعه به این کانال می‌توانند اطلاعات اولیه را دریافت و نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز اقدام کنند.

نداف اظهار کرد: همکاران توجه داشته باشند اعتبار این قانون تا ۲۰ بهمن ماه امسال است، بنابراین همکاران برای استفاده از این قانون، حداکثر تا ۲۰ دی‌ماه باید اطلاعات و مدارک خود را کامل و فرم‌های تکمیل شده را برای اقدام‌های بعدی به این امور ارسال کنند.

https://naftonline.ir/news/8413/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0