تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
فقط یک گام تا نفت ۸۰ دلاری
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر کاهش میزان ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین احتمال کاهش عرضه به دلیل در پیش بودن تحریم های ایران، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود. این در حالی است که روسیه نسبت به وضعیت شکننده بازار چهانی نفت هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۵۹ سنت، معادل ۰٫۹ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۸۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و با رشد ۲۸ سنتی به ۷۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه گذشته ۲٫۲ درصد افزایش داشت.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در موسسه ریوکین سکیوریتیز استرالیا در این باره گفت: «در حالی که آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر این کشور به شدت کاهش یافته است، قیمت نفت جهش قابل توجهی داشته است.»

گزارش این موسسه خصوصی نشان می دهد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۷ سپتامبر با ۸٫۶ میلیون بشکه کاهش به ۳۹۵٫۹ میلیون بشکه رسیده است.

آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت این کشور روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا اعلام کرد، انتظار دارد میزان تولید نفت این کشور بین سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به میزان ۸۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۱٫۵ میلیون بشکه برسد که کمتر از پیش بینی ۱٫۰۲ میلیون بشکه ای انجام شده در پیش بینی قبلی این نهاد آمریکایی است.

تجار همچنین از نزدیک تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران را که از ماه نوامبر قرار است صادرات نفت این کشور را هدف قرار دهد دنبال می کنند.

واشنگتن بر کشورهای مختلف فشار آورده تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

https://naftonline.ir/news/8409/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0