تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
دردی که نیروهای اقماری صنعت نفت متحمل میشوند
کافی است چشم برهم بگذاری تا یک هفته استراحت(rest) تمام شود. میدانی که باید دوباره به محل کارت برگردی،تمام وجودت را غم و اندوه میگیرد. دور از جانتان، انگار که یکی از عزیزانتان را از دست داده ای.دلت نمیرود که وسایلت را جمع کنی.این دست و آن دست میکنی، فایده ای ندارد، باید خودت را برای رفتن به کار و ۲ هفته کار آماده کنی. این قصه اقماری کاران در صنعت نفت بالاخص حفاری است.۲ هفته کار دو هفته استراحت. وقتی دیگران به این قضیه نگاه میکنند ،میگویند ۲ هفته کار و دو هفته استراحت؟ از این بهتر نمیشود!چرا اینقدر غر میزنند و شکایت میکنند.ما هر روز خدا،سرکار میرویم و چیزی به عنوان استراحت نداریم. ولی قضیه چیز دیگریست.اقماری کاران ۷ ماه از سال را در کنار خانواده هایشان نیستند(با احتساب ۱ ماه مرخصی سالانه) و این دوری از خانواده مشکلات و مسایلی را به همراه دارد. افسردگی ، استرس ،فشارهای روحی و روانی از عواقب کار به صورت اقماری است.این عواقب آنقدر نرم و آرام بروی جسم و روح شخص اثر میگذارد که پس از چند سال دیگر، آن روحیات اولیه را ندارد و تبدیل به شخص دیگری شده است.حضور مرد در خانه کم کم رنگ میبازد و در برنامه زندگی، کمتر بروی او حساب میکنند و شاید مرد در خانه همانند مهمان باشد. . یکی از همکاران میگفت:«وقتی به Rest (استراحت) میروم در خانه طوری رفتار میکنم که حضور من درخانه ، لطمه ای به برنامه زندگی همسر و فرزندم وارد نکند، چون دو هفته بیشتر مهمانشان نیستم» دوست دیگری میگفت :«وقتی به منزل رفتم با شکایت همسرم مواجه شدم #همسرم میگفت که با آمدن تو، نظم زندگیمان به هم میخورد. ببین، این بچه تا دیر وقت بیدار است و نمیخوابد، هر وقت تو نیستی اول شب میخوابد.» راننده #اتوبوس  شرکت میگفت:«مهم نیست که چه شغلی داری ،مهم این است که شب کنار زن و بچه ات باشی» واقعا همینطوره.هر شغلی داشته باشی و هر چقدر هم حقوق بگیری هیچ چیزی جای خانواده را نمیگیرد و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که عصرها بعد از تایم ادرای کودک شش ماهه ات را در آغوش بگیری، اما در بین کارکنان اقماری کسانی هستند که حتی موقع تولد فرزندشان نتوانستند در کنار #همسرشان  باشن و این است سختی کار اقماری که بر هیچکس این سختی کار پوشیده نیست. پ ن:متاسفانه هنوز کاراقماری جزء مشاغل سخت محسوب نمیشود و امیدواریم مسئولین ذیرربط در این زمینه تجدیدنظر کرده و با توجه به خطرات این شغل ،آنرا جزء مشاغل سخت قرار دهند.
https://naftonline.ir/news/8373/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد اسماعیل اصنافی
باسلام و عرض ادب.... در قراردادی که از طرف شرکتی به ما بسته شد. نوشته شده بوددرقبال ۲۳ روز کار ۷ روز رست آیا پس از چند سال کار کردن با این شرایط میتوان از مرخصی استحقاقی استفاده کرد و یا مطالبه حقوق را داشت ؟ با توجه باینکه در مدت این سالها از ایام تعطیلی تقویمی هم استفاده نکردم .......ممنون میشوم بفرمایید تا حقی تضیع نگردد
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد اسماعیل اصنافی
با سلام مجدد خدمت مشاوران و همکاران محترم .... ..

موردی را خواستار نظر خواهی واطلاع جویا شدم منتظر جواب هستم ایمیلم را چک کردم پیامی ارسال نشده بود ممنون میشوم چنانچه بذل محبت فرمایید. سپاسگزارم..اصنافی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ندا رحیمی
با سلام.
من همسر یکی از مهندسان شرکت نفت غرب هستم محل زندگی ما در شهر ایلام است و همسرم در شرکت نفت عین خوش در دهلران در قسمت تعمیرات خط لوله کار میکنن و همانطور که میدانید به صورت اقماری کار میکنن.
من دبیر رسمی آموزش و پرورش هستم و در شهرستان ملکشاهی کار میکنم قبل از تولد فرزندمان مشکل زیادی نداشتیم اما الان دختر ۱۶ ماهه ای دارم و من باید اول مهر با شروع مدارس او را تنهابگذارم آیا قانون یا بخش نامه ای برای انتقال من به شهر ایلام ندارید؟؟
تنها مشکل من تنهایی دخترم است من و همسرم هیچ کدام در شهر ایلام نیستیم.
با توجه به اینکه در شهر ملکشاهی هم غیر بومی هستم و زمانی که همسرم نیست تنها میشوم و نمیتوانم شب را در خانه ای تنها در شهر غریب بگذرانم و هم چنین شرایط کاری همسرم هم طوری نیست که به دهلران برویم از شما خواهشمندم اگر قانونی برای انتقال من به شهر ایلام هست به من اطلاع دهید من خیلی نگران هستم و به سختی میتوانم دخترم را تنها بگذارم و به شهر دیکری برای تدریس بروم.
نه میتوانم استعفا دهم نه میتوانم انتقالی بگیرم. فقط تقاضای کمک دارم که اگر امکان داره راهنماییم کنید بتوانم انتقال بگیرم و به شهر خودم بیام.
از بععضی افراد شنیدم که کسانی که اقناری هستن قوانین خاصی برای انتقال همسرشون هست.
ممنونم
تازه ترين نظرات
0