تاریخ انتشارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
ضرر بزرگ هند از کاهش خرید نفت ایران
به گزارش نفت آنلاین ،  به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی، درخواست واشنگتن از کشورها برای قطع خرید نفت از ایران در حال تبدیل شدن به یک دردسر بزرگ برای هند است.

تبعیت از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدین معناست که سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان و دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین باید منابع جدیدی برای تامین نفت با قیمتی بالاتر بیابد.

در حالی که افزایش قیمت جهانی نفت و تضعیف ارزش پول ملی در اقتصادهای نوظهور فشار بر کشورهایی همچون هند را افزایش داده است، دهلی نو زیان مالی قابل توجهی از کاهش خرید نفت از ایران خواهد دید.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، واشنگتن ممکن است معافیت هایی برای خریداران عمده نفت ایران در نظر بگیرد، اما همچنان از آنها انتظار دارد که از در نهایت تحریم ها تبعیت کنند. مذاکرات در این خصوص و همچنین در مورد مسائل امنیتی و تجاری کلی تر، روز پنجشنبه در حالی انجام شد که وزرای دفاع و امور خارجه آمریکا در دهلی نو با همتایان هندی شان دیدار کردند.

پمپئو در این نشست به خبرنگاران گفت: «ما معافیت هایی را در نظر خواهیم گرفت، اما انتظار ما این است که خرید نفت ایران توسط همه کشورها به سمت صفر حرکت کند، وگرنه تحریم هایی را اعمال خواهیم کرد. بنابراین با با هندی ها کار خواهیم کرد و متعهد به انجام این کار هستیم.»

هند ۷۰ درصد نیازهای انرژی خود را وارد می کند و هزینه های انرژی در این کشور ۱٫۳ میلیارد نفری به بالاترین رقم های چند سال اخیر رسیده است. ارزش روپیه در برابر دلار آمریکا این هفته به شکل بی سابقه ای افت داشته و افزایش نرخ بهره در کشورهای جهان به همراه نگرانی ها از بروز جنگ تجاری در حالی آسیب زدن به ارزش پولی ملی اقتصادهای وظهور است. این مسئله در کنار تحریم یک منبع مهم نفت ارزان یعنی ایران می تواند تاثیرات عمده ای بر نرخ تورم هند و رشد اقتصادی این کشور داشته باشد.

https://naftonline.ir/news/7960/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0