تاریخ انتشارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
زنگنه: در موضوع کرسنت من مدعی هستم !
به گزارش نفت آنلاین ، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در حاشیه بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌طور که رییس جمهور گفتند ایران در پرونده کرسنت هیچ جریمه‌ای نشده است و اصلا خبری از اعداد نجومی و فوق‌ نجومی نیست، ما در موضوع کرسنت مدعی هستیم که چرا یک عده‌ای با بی‌تدبیری اینقدر کشور را در معرض خطر قرار دادند.

وی افزود: اگر بتوانیم در جریان قراردادهای جدید نفتی که امضاء می‌شود بیش از 60 درصد قراردادها را توسط شرکت‌های ایرانی تضمین کنیم و قراردادها اجرا شود، ظرفیت ما طی چند سال بسیار بالا خواهد رفت؛ برای تحقق این موضوع جلسات زیادی با سازندگان و پیمانکاران ایرانی برگزار کردیم که کیفیت کار خود را بالا ببرند.

وزیر نفت با بیان اینکه "اگر بتوانیم بیش از 65 درصد قرارداد را به شرکت‌های ایرانی بدهیم یعنی 50 میلیارد دلار کار به ایرانی‌ها دادیم که حجم عظیمی از اشتغال و تولید ایجاد می‌شود"، گفت: صنعت نفت قدرت ملی و تولید را بالا می‌برد، اگر ما ظرفیت‌های بزرگ را به شرکت‌های ایرانی بدهیم این شرکت‌ها به کلی متحول می‌شوند و ما می‌توانیم یک قدرت بی‌نظیر در منطقه باشیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های ایرانی در حفاری، ساخت تجهیزات سنگین، بخشی از ماشین‌های دوار، صنایع دریایی و اجرای تاسیسات سنگین بسیار قوی هستند.

زنگنه با بیان اینکه "تولید از برخی میادین مشترک در سال‌های 1383- 1384 به کشورهای همسایه نزدیک شده بود"، گفت: آنها قبول کرده بودند در این راستا یک کمیته فنی مشترک برای هماهنگ کردن میزان برداشت برگزار شود، اما ما 10 سال عقب افتادیم و آنها جواب نامه‌های ما را ندادند، اخیرا که تولید دوباره نزدیک شده قطر نامه نوشته و درخواست برگزاری کمیته فنی کرده است.

وی افزود: این قدرت اقتصادی و فنی ایران است که دیگران را به میز مذاکره می‌آورد نه سروصدا کردن، اگر دوباره عقب بیفتیم کسی ما را تحویل نمی‌گیرد؛ باید مقتدر شویم تا بتوانیم صحبت کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه "دیپلماسی بدون داشتن پشتوانه مقتدر نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد"، گفت: اولویت یک ما از نظر مکانی میادین مشترک و از نظر فنی بالابردن ضریب بازیافت از همه میادین است، به‌طور کلی هدف این است که ظرف دولت آتی همه میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده باشند و این شدنی است، یعنی طرح توسعه آنها یا تمام شده باشد یا در حال اجرا باشد.

وی افزود: در خصوص اوپک و بازار نفت علائم نشان می‌دهد که همه کشورها مایل به تمدید کاهش میزان تولید هستند، به نظر من قیمت مناسب برای نفت 55 دلار است.تسنیم

https://naftonline.ir/news/777/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی صحرایی
رو که نیست..سنگ پای قزوینه بخدا.. زنگنه حالش خوب نیست
خدایا شفاش بده
تازه ترين نظرات
0