تاریخ انتشارسه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
تاثیر منفی تبعات توقف خرید نفت ایران
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از رویترز، یک مدیر ارشد شرکت سینوپک چین اعلام کرد، در صورتی که این شرکت خرید نفت از ایران را متوقف کند، برخی از پالایشگاه هایش از این تصمیم تاثیر منفی خواهند دید. این اولین اظهارنظر یک مقام ارشد بخش نفتی چین در مورد تصمیم واشنگتن مبنی بر از سر گیری تحریم های ایران است.

هوانگ ونشنگ، معاون شرکت سینوپک، بزرگترین شرکت پالایشگاهی چین گفت: «برخی از پالایشگاه های پایین دستی ما برای پالایش نفت ایران طراحی شده اند... اگر ما واردات نفت از ایران را متوقف کنیم، سود شرکت آسیب خواهد دید.»

این اظهارات پس از ان مطرح می شود که هفته گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت های ژوهای ژنرونگ و سینوپک چین اقداماتی را برای تضمین تامین نفت مورد نیاز خود انجام داده و در قراردادهای بلندمدتشان با شرکت ملی نفت ایران بندی را فعال کرده اند که به آنها اجازه می دهد از نفتکش های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده کنند.

هوانگ افزود، اختلافات تجاری میان آمریکا و چین تاثیری محدود بر سوددهی شرکت سینوپک خواهد داشت.

در عین حال به گفته هوانگ، شرکت سینوپک انتظار دارد که تولید نفت خام این شرکت پس از کاهش ۱٫۶ درصدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، در طی ۳ سال آینده ثابت باقی بماند.

سینوپک همچنین انتظار دارد که تولید گاز طبیعی اش رشد قابل توجهی را شاهد باشد.

هوانگ افزود، اگر تجارت نفت ایران در نتیجه تحریم های آمریکا متوقف شود، قیمت جهانی نفت بالا خواهد رفت... و این به منافع تجاری ما لطمه خواهد زد... ما خیلی نگرانیم و با مقامات مربوطه تماس گرفته ایم تا از ریسک های احتمالی اجتناب نماییم.»

استنفورد برنستین، تحلیلگر ارشد موسسه نیک گرین در این باره گفت: «صادرات نفت ایران برای سومین ماه متوالی کاهش یافته و ما انتظار داریم در طی ماه های آینده این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد...احتمالا اوپک ظرفیت ذخیره کافی برای جبران کاهش صادرات ایران و اختلالات دیگر را نخواهد داشت و این منجر به افزایش قیمت ها خواهد شد.»

https://naftonline.ir/news/7383/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0