تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
دادخواهی برخی کارگران حفاری شمال در روز کارگر/ حقوق و مطالبات به تأخیر افتاد
به گزارش نفت آنلاین ، کارکنان شرکت حفاری شمال در پی تماس های مکرر با رسانه های خبری از جمله نفت آنلاین و تسنیم ، خبر از تأخیر در پرداخت عیدی سال گذشته و حقوق خود دادند.

یکی از این کارکنان در این خصوص گفت: هنوز عیدی سال 95 را دریافت نکرده ایم و به جای حقوق فروردین، مبلغ ناچیزی به عنوان علی الحساب به حساب ما واریز شده و در پاسخ به سوال ما که می گوییم چه زمانی عیدی سال گذشته و حقوق فروردین ماه 96 را دریافت می کنیم می گویند شرکت فعلاً پول ندارد.

یکی دیگر از کارکنان این شرکت گفت: علاوه بر عدم دریافت حقوق فروردین 96، هشت ماهه ابتدایی سال 95، مبنای حقوق سال 94 در محاسبه دستمزدهای ما مد نظر بود که مسئولان مالی شرکت عنوان کردند این 8 ماه را بعدا با شما تسویه می کنیم، اما این بعداً دقیقاً چه زمانی است مشخص نیست و اغلب 3 هزار نیروی شرکت این مابه التفاوت 8 ماهه نخست سال 95 را طلب دارند.

یکی از کارکنان شرکت حفاری شمال از تغییر در زمان قراردادهای کار در این شرکت خبر داد و گفت: پیش از این، با کارکنان قراردادهای یک ساله بسته می شد، اما اکنون قراردادهای سه ماهه به امضا می رسد، با این شرط که ابتدا قرارداد را امضا نمی کنند، بعد از اینکه سه ماه بدون قرارداد کار کردیم، در روز نودم قرارداد، یک قرارداد سه ماهه با ما امضا می شود که مربوط به سه ماهی است که گذشته است و باز هم بدون قرارداد به کار خود ادامه می دهیم.

وی افزود: خواستیم در خصوص شرایط کاری خود اعتراض کنیم شایعه ای در شرکت پیچیده که قرار است نیروهای انسانی را تعدیل کنند و اگر کسی اعتراضی داشته باشد در لیست تعدیل ها قرار می گیرد. از آنجایی که فریادرسی ندیدیم با رسانه ها تماس گرفتیم تا شاید با رسانه ای شدن این موضوع، پاسخ روشنی از مسئولان شرکت دریافت کنیم.

https://naftonline.ir/news/732/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Netherlands
شهاب
سلام،اون کسی که این خبر رو میده در حالی که می‌دونه شرکت حفاری شمال از هیچ کدوم از کارفرماهاش نتونسته پولی بابت حفاری که می‌کنه بگیره و کلا اوضاع همه شرکت های حفاری خرابه و اگه هر شرکتی به جای حفاری شمال این همه لطف نمی‌کرد که یه نفر بخواد از حقوق عقب افتاده خودش گلایه کنه،در این کشور بی عدالتی هست ولی در حفاری شمال که بهترین حقوق رو به پرسنلش داده و الان که اوضاع شرکت خرابه یکی گیر میاد و این صحبت ها رو میکنه،
feedback
Iran, Islamic Republic of
هالو
آقای شهاب نفست از جای گرم در میاد مثل اینکه کارگر و زن و بچه و برق و کوفت زهر مار پول رو میشناسن تو هم سنگ این شرکت ها رو به سینه نزن یا الکی طرفداری یا اینکه بهت چیزی میماسه الان چند وقته ملت بی پولا دیگه میخوای چیکار کنن بدبختا ساکت هستن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حفار
شهاب از حفاری شمال چی میماسه برات؟این حرفهایی که بالا گفته شده همش واقعیت داره و کاملا درسته تازه اوضاع خیلی بی ریخت تر از ایناست
تازه ترين نظرات
0