تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
اخبار کوتاه نفتی/  شنبه ٣ شهریورماه ٩٧
◀️در راستای حذف دلار از مبادلات تجاری، روسیه اعلام کرده که برای حذف دلار از مبادلات تجاری سرعت بیشتری می‌دهد، هند نفت ایران را به روپیه خریداری می‌کند و قراردادهای آتی نفت چین هم با یوان منعقد می‌شود.

◀️دولت در یک تصمیم مهم به تمامی پتروشیمی‌ها اعلام کرده که از این پس باید ارز موجود در حسابهای خارجی، شرکت‌های تراستی، کارگزاران و صرافی‌های خود را تسلیم بانک مرکزی کنند.

◀️شرکت مهندسی زیمنس آلمان اعلام کرد به دنبال وضع تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران، در حال توقف فعالیت های خود در این کشور است.

◀️قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۹ سنت، معادل ۱.۵ درصد افزایش به ۷۵ دلارو ۸۲ سنت رسید.

◀️در حالی که تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران تا چند ماه دیگر به اجرا گذاشته می شود، ناوگان تانکری این کشور می تواند به تنهایی بار صادرات نفت و میعانات این کشور را به دوش بکشد.

◀️با توجه به اینکه کشورهایی نظیر چین و هند تمایلی به قطع کامل خرید نفت از ایران ندارند واتحادیه اروپا نیز از تایید خروج آمریکا از برجام خودداری می کند، آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته تا با مشتریان نفت ایران در زمینه کاهش خرید نفت از این کشور مذاکره کند.

◀️وزیر نفت کویت گفت، انتظار می رود اوپک و دیگر کشورهای صادر کننده نفت تا قبل از پایان امسال بر سر یک مکانیزم نظارت بر تولید نفت به توافق برسند.

◀️شرکت هانوها توتال پتروچمیکال کره جنوبی با هدف یافتن جایگزینی برای نفت ایران، خرید میعانات از آمریکا و استرالیا را افزایش داده و به دنبال خرید محموله های بیشتری از اروپاست.

https://naftonline.ir/news/7179/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0