تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
به گزارش نفت آنلاین ، احمد اصغری مهرآبادی اظهار کرد: از حدود ۲٫۲ میلیون واحد مسکن مهر تاکنون ۲ میلیون واحد به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: از ۲۰۰ هزار واحد باقیمانده نیز حدود ۱۰۰ هزار واحد فاقد متقاضی بود که از دولت برای واگذاری آنها مجوز دریافت کردیم.

وی در عین حال بیان کرد: این در حالی بود که از واگذاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی حتی با حذف شرایط نیز استقبال نشد.

قام مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس با موافقت مجلس مقرر شد ۵۰ هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی واگذار شود.

اصغری‌مهرآبادی با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی واگذاری این واحدها به تازگی به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: از مجموع ۱۰۰ هزار مسکن مهر باقیمانده نیز بین ۳۰ تا ۳۵ هزار واحد در مراجع قضایی قرار دارند که برای تعداد زیادی از آنها رای صادر شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر نیز با اشاره به این‌که پروژه‌های مسکن مهر به ۱۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام نیاز دارند، گفت: کارگروهی ویژه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور وزارتخانه‌های راه، نیرو و کشور برای حل مشکلات مسکن مهر تشکیل شده است.

اصغری‌مهرآبادی درباره جدیدترین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر، اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده، از این تعداد ۷۰۰ هزار توسط دولت نهم و دهم و یک میلیون واحد نیز در دولت یازدهم و دوازدهم (طی ۵ سال اخیر) به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، افزود: بسیاری از این واحدها آماده تحویل است، اما به دلیل نبود انشعابات قابل واگذاری به متقاضیان نیست.

وی ادامه داد: برای تحویل این واحدها، دستگاه‌های خدمات‌رسان نیازمند اعتبار هستند. دولت تا جایی که توانسته برای حل این مشکل تلاش کرده به طوریکه کارگروهی ویژه در ریاست‌جمهوری با حضور وزارتخانه‌های راه، نیرو، کشور و... به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری تشکیل شده تا منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز ۱۱۸۰۰ میلیارد تومانی مسکن مهر برای تکمیل افزود: از این رقم حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، کلانتری و... و ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای تامین زیرساخت‌های مربوط به آب، برق و فاضلاب نیاز است.

مهرآبادی بیان کرد: حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان باقیمانده نیز مربوط به محوطه‌سازی، آماده‌سازی و اجرای دیوار حائل پروژه‌های مسکن مهر است که باید تامین شود.تسنیم

https://naftonline.ir/news/7021/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0