تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
انجام ۱۵ هزار و ۸۳۳ متر حفاری افقی و جهت دار در مناطق نفتخیز کشور
سرپرست مدیریت عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران از انجام ۱۵ هزار و ۸۳۳ متر حفاری افقی و جهت دار با تلاش متخصصان مجرب این مدیریت در چهار ماه نخست امسال در مناطق نفتخیز کشور خبر داد .

به گزارش نفت آنلاین ، مهران عالیپور در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد:  این متراژ حفاری بر روی ۳۴ حفره چاه های نفتی  صورت گرفت .

وی از موارد شاخص در حفاری افقی و جهت دار  چاه ها در این مدت به حفر یک حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی در غرب کارون اشاره داشت .

عالیپور افزود: این عملیات با کاربست دستگاه حفاری ۲۸ فتح در چاه شماره  ۱۵۴ از چاه های مربوط به  پروژه کلید در دست حفاری ۲۰ حلقه چاه در این موقعیت تحقق یافت .

سرپرست مدیریت عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این عملیات متخصصان این مدیریت با استفاده از دانش فنی،  تجارب و آموزه های میدانی یک هزار و شش متر حفاری افقی با  متوسط ۳٫۷ متر حفاری در ساعت، یک شاخص قابل توجه در حفر چاه های نفتی در این میدان ثبت کردند .

وی با اشاره به اینکه حفاری افقی و جهت دار از شیوه های روز آمد  در صنعت حفاری جهان به شمار می آید، خاطر نشان کرد: این روش دارای تخصص ویژه و موارد کاربردی خاص از نظر موقعیت های عملیاتی و شرایط محیطی است .

 گفتنی است: حفاری افقی و جهت دار در چاه های امدادی و مناطقی که امکان استقرار دستگاه حفاری وجود ندارد مانند مناطق مسکونی یا در میادینی که کارشناسان تشخیص می دهند می توان با اثبات یک دکل حفاری در یک نقطه چند حلقه چاه حفر کرد بکار گیری می شود.

https://naftonline.ir/news/6568/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0