تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
چرا برخی از رشته‌های دانشگاهی مرتبط با نفت علیرغم کمبود متخصص حذف شده‌اند؟
به گزارش نفت آنلاین ، احمد توکلی در نامه ای به وزیر نفت خواستار پاسخگویی وی برای علت حذف تعدادی از رشته‌های غیر فنی و میان‌رشته‌ای کارشناسی ارشد مرتبط با صنعت نفت و گاز در سال تحصیلی پیش رو شد.

توکلی نوشت: کمبود متخصصین رشته‌های مورد بحث یکی از مشکلات صنعت نفت کشور است.

در نامه توکلی به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و رئیس هیأت امنای دانشگاه نفت تهران آمده است، پیرو مذاکرات قبلی و مطابق اطلاعات موثق واصله، رشته‌های غیر فنی و میان‌رشته‌ای شامل پنج رشته کارشناسی ارشد مدیریت پروژه‌های نفت و گاز، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز، اقتصاد نفت و گاز، مدیریت مخازن هیدروکربوری و رشته با قدمت کارشناسی حسابداری و علوم مالی نفت از برنامه‌های دانشگاه صنعت نفت تهران در سال تحصیلی پیش رو حذف شده است. با توجه به کارشناسی‌های انجام شده در دیده‌بان شفافیت و عدالت و داده‌های میدانی؛ کمبود متخصصان رشته‌های مورد بحث یکی از مشکلات صنعت نفت کشور است.

به نظر می رسد بقای این رشته ها به صلاح صنعت نفت کشور باشد. اگر جنابعالی این نظر اصلاحی را می پسندید لطفاً دستور مقتضی را صادر فرمائید. در غیر این صورت دستور فرمایید دلایل و توجیهات حذف رشته‌های فوق را در اسرع وقت به دیده بان شفافیت و عدالت اعلام نمایند. در هر صورت نتیجه را به ما اطلاع دهند.

احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت / فارس نیوز

https://naftonline.ir/news/6499/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
وزیر نفت درصدد خشکاندن ریشه دانشگاه صنعت نفت ( شامل ۴ دانشکده نفت اهواز ، آۀبادان ، تهران و علوم دریایی مازندران ) است. دانشگاهی با هفتاد سال سابقه درخشان در تربیت متخصص که از نظر تولید دانش در حوزه انرژی به عنوان هفتمین دانشگاه برتر نفت جهان شناخته می شود. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی آن امسال در هفت رشته مهندسی نفر اول کنکور کارشناسی ارشد در سراسر کشور شدند و رکوردی بی نظیر را به ثبت رساندند . ولی چه سودی در مملکت ما کمتر کسی به فکر آینده کشور و حفظ و تحکیم و تقویت سرمایه های ملی آن است
feedback
United Arab Emirates
احمد
باوجود این همه فارغ التحصیل بیکار نفت همان بهترکه رشته ها حذف شدند وجوانها بیخود عمرشون تو این رشته ها هدر ندهند گر چه بقیه رشته ها هم همچو سرنشتی دارند.
feedback
آرش
به نام خداوند جان و خرد
متاسفانه آقای وزیر فراموش کرده اند که شرکت ملی نفت پیش غراول ورود حسابداری نوین و انفورماتیک به ایران بوده و دانشگاه نفت و حتی آموزشگاههای نفت سهم بسیاری دراداره و شکوفایی صنعت نفت داشته و فارغ التحصیلان آنها در به عهده گرفتن مسئولیت های مهم نقش اساسی داشته ، ایشان متاسفانه خیلی وقته که وزارت نفت راضعیف و در آستانه نابودی قرار داده اند آیا وقت آن نشده که روح تازه ای درکالبد این صنعت بسیار مهم و حساس دمیده شود؟
تازه ترين نظرات
0