تاریخ انتشارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
وزیر نفت، محدودیت ۴ ساله برای عهده‌داری یک سمت مدیریتی را ابلاغ کرد
به گزارش نفت آنلاین ، در متن ابلاغیه وزیر نفت آمده است: به استناد جزء (۱) بند «الف» و بند «ب» { به ویژه جزء (۶) آن} و بند «ث» ماده ۱ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱، به منظور بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های مدیریتی در سطوح مختلف، توانمندسازی مدیران با عهده‌داری سمت‌های مدیریتی مکمل یکدیگر و فراهم کردن فرصت‌های رشد و پویایی برای همه کارکنان مستعد، بدین‌وسیله موارد زیر جهت اجرا از تاریخ یکم آبان‌ماه ۱۳۹۷ ابلاغ می‌شود:

۱- منظور از شرکت تابعه در این ابلاغیه، چهار شرکت اصلی و همه شرکت‌های دولتی فرعی و تابعه صنعت/وزارت نفت و شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی و رفاه کارکنان صنعت نفت می‌باشد.

۲-مدت عهده‌داری هر یک از سمت‌های موضوع این ابلاغیه توسط یک فرد نباید از ۴ سال فراتر رود.

 ٣- افراد مشمول این ابلاغیه، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت‎ها می‌باشند. (منظور همه سمت‌هایی است که خط گزارش‌دهی آنها طبق نمودار سازمانی مستقیم به مدیرعامل شرکت است.) دیگر سمت‌های مشمول، طبق پیوستی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد، مشخص می‌شود.

تبصره: فهرست پیوست این ابلاغیه باید توسط شورای اداری صنعت نفت تا تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۷تهیه و ارائه شود.

۴- مدیران عامل شرکت‌های تابعه باید به ترتیبی برنامه‌ریزی و مدیریت نمایند که افراد شاغل در سمت‌های یاد شده در بند ۳ که تاریخ انتصاب‌شان تا یکم آبان‌ماه ۱۳۹۳ بوده تا تاریخ یکم آبان‌ماه ۱۳۹۷ به سمت‌های متناسب دیگری منصوب و جایگزینان ایشان حسب مورد، تا آن تاریخ تعیین و مشغول به کار شوند و پس از آن نیز نظارت نمایند که مدت تصدی یک سمت توسط یک فرد از ۴ سال فراتر نرود.

۵- ارتقا و جا‌به‌جایی افراد عهده‌دار سمت‎هایی که مشمول این ابلاغیه نمی‌باشند، کماکان طبق مقررات جاری صنعت نفت، تابع مصالح و تصمیم‌های مدیریتی خواهد بود.

۶- نظارت بر اجرای این ابلاغیه برعهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی خواهد بود.

https://naftonline.ir/news/6362/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0