تاریخ انتشارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از رویترز ، ۳ منبع آگاه گفتند، پس از۳ روز متوالی افزایش، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود، اما توقف صادرات نفت عربستان از طریق تنگه باب المندب، کاهش ذخایر نفت آمریکا و کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و اروپا مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت ۰٫۸ درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز پس از افزایش نیم درصدی در جلسه قبل، امروز با ۶ سنت کاهش به ۶۹ دلار و ۵۵ سنت رسید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و ژان کلود یانکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه یک توافق تجاری غیرمنتظره را امضا کردند که ریسک وقوع جنگ تجاری قریب الوقوع بین دو طرف را کاهش می دهد.

جنگ تجاری احتمالا میزان تقاضا برای کالاهایی نظیر نفت را که در بخش کشتیرانی، ساخت و ساز و سایر فعالیت های اقتصادی استفاده فراوانی دارند، کاهش می دهد.

در همین حال، عربستان گفته پس از حمله حوثی های یمن به یک نفتکش این کشور، موقتا صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب در دریای سرخ را متوقف کرده است.

هر اقدامی برای بستن تنگه باب المندب که میان سواحل یمن و آفریقا قرار گرفته موجب کاهش ترانزیت نفت از طریق کانال سوئز و خط لوله سومد خواهد شد که دریای سرخ را به مدیترانه متصل می سازد.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال ۲۰۱۶، روزانه ۴٫۸ میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی از طریق تنگه باب المندب به اروپا، آمریکا و آسیا ارسال شد.

https://naftonline.ir/news/6322/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0