تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
بحران در عربستان/ شریان نفت عربستان متوقف شد
به گزارش نفت آنلاین ، وزیر انرژی عربستان سعودی بامداد پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز مدعی شد این کشور موقتاً عبور تمامی نفت‌کش‌های سعودی از باب‌المندب را متوقف کرده است.

«خالد بن عبدالعزیز الفالح» گفت این وضعیت تا زمان ایمن شدن وضعیت عبور و مرور دریایی ادامه خواهد یافت.

وزیر انرژی عربستان به رویترز گفت: «عربستان سعودی موقتاً انتقال نفت از طریق تنگه باب‌المندب را تا زمان روشن‌تر شدن وضعیت و ایمن شدن ترانزیت دریایی از طریق این تنگه متوقف می‌کند.»

شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد هر کدام از دو تانکر نفتی که هدف حمله نیروهای انصارالله قرار گرفته‌اند حامل دو میلیون بشکه نفت خام بوده‌اند.

«خالد بن عبدالعزیز الفالح» مدعی شد «تهدیدهای حوثی‌ها» باعث شده تجارت جهانی در معرض خطر قرار بگیرد.

رسانه‌ها، از جمله الجزیره بامداد پنجشنبه به نقل از «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نوشتند: «موشک‌های ما می‌توانند بنادر سایر کشورهای دخیل در تجاوز به یمن هم را هم هدف قرار دهند.»

 نیروی دریایی یمن روز چهارشنبه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت توانست دومین فروند کشتی ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار دهد.

منبعی در نیروی دریایی یمن با اعلام این خبر گفت که کادر ناوچه عربستان سعودی بعد از اصابت «سلاح مناسب» نیروهای یمنی کشته شده است.

این منبع گفت که ناوچه مهاجم که در ساحل «الدریهمی» منهدم شده است، حامل تسلیحات و نیروهای وابسته به ائتلاف عربستان بود و قصد داشت در ساحل این منطقه نیرو پیاده کند.

شبکه المیادین به نقل از نیروی دریایی یمن نوشت که این ناوچه منهدم و تمامی سرنشینان آن کشته شده‌اند.

نیروی دریایی یمن قبل از ظهر چهارشنبه نیز یک فروند کشتی جنگی ائتلاف سعودی را در ساحل غربی با موشک هدف قرار داد.

این ائتلاف با اعتراف به آسیب دیدن کشتی خود در این حمله، مدعی شد نیروی دریایی یمن به یک نفت‌کش عربستان حمله کرده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

https://naftonline.ir/news/6308/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0