تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
اعتراف بزرگ به «ضرر آمریکا از تحریم نفت ایران»
به گزارش نفت آنلاین ، رویترز نوشت: آزادسازی نفت خام از محل ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف مهار قیمت نفت که در نتیجه وضع تحریم های آمریکا علیه ایران افزایش یافته است، یک اقدام اشتباه است و در نهایت به ضرر منافع آمریکا تمام خواهد شد.

ذخایر استراتژیک آمریکا، نفت کافی برای جبران هرگونه کاهش صادرات نفت ایران برای ماه های متمادی را در خود دارد، به خصوص اگر آزادسازی نفت از این ذخایر با افزایش تولید عربستان و دیگر اعضای اوپک همراه شود.

قوانین حاکم بر اداره ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا اختیارات گسترده ای به رئیس جمهوری این کشور برای استفاده از ذخایر اعطا می کند و بعید است هرگونه دستور ترامپ در این زمینه با اقدام مخالفت کنگره یا دادگاه های آمریکا مواجه شود.

اما هدف از ایجاد ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا مواجهه با اختلالات کوتاه مدت ایجاد شده در عرضه نفت بوده است و این ابزار برای مدیریت تغییرات بلندمدتی که در وضعیت عرضه نفت رخ می دهد مناسب نیست.

به ویژه در صورتی که هدف از آزادسازی این ذخایر، کاهش فشارهای موجود در زمینه افزایش قیمت ها باشد، این وضعیت سیگنالی را که بازار برای تطبیق دادن خود با تحریم ها باید از آزادسازی دریافت کند را ضعیف تر خواهد ساخت.

اگر آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا بتواند قیمت ها را پایین نگه دارد، در این صورت تولید کنندگان دیگر انگیزه ای برای افزایش تولید جهت جایگزینی با نفت ایران نخواهند داشت، و این موجب تداوم روند افزایش بی رویه مصرف انرژی خواهد شد.

استفاده از ذخایر استراتژیک آمریکا برای مدیریت خلاء ناشی از حذف نفت ایران از بازار در نهایت به ضرر خود آمریکاست و در صورتی که برای مدت زمان طولانی انجام پذیرد موجب خالی شدن این ذخایر خواهد شد. ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا اساسا برای مدیریت اختلالات کوتاه مدت در عرضه نفت ایجاد شده نه تغییرات بلند مدت.

https://naftonline.ir/news/6188/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0