تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها چیست؟
به گزارش نفت آنلاین به نظر می‌رسد برخی جایگاه‌ها در تهران و سایر استان‌های کشور عرضه بنزین سوپر را متوقف کرده‌اند. در این راستا و در پی پیگیری های صورت گرفته، یک منبع آگاه علت این موضوع را قطع واردات بنزین سوپر به دلیل خودکفایی کشور در تولید این بنزین عنوان کرد.

به گفته وی، واردات بنزین سوپر متوقف شده است و بخش اعظم بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شود. از آنجایی که این پالایشگاه در وضعیت  اورهال (تعمیر و نگه داری) قرار داشته و حدود ۱۰ تا ۱۲ روز است که به چرخه تولید بازگشته است حدود ۱۰ روز زمان نیاز دارد تا کمبود ایجاد شده را جبران کند.

همچنین فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درمورد مشکل مذکور توضیح داد:درحال حاضر بنزین سوپر در تعداد محدودی از جایگاه‌های تهران عرضه می‌شود. از آنجایی که بنزین سوپر در پالایشگاه شازند اراک تامین می‌شود و این پالایشگاه در وضعیت اورهال قرار داشته، عرضه بنزین سوپر با محدودیت مواجه شده است.

وی با بیان اینکه نفت‌کش‌ها در حال انتقال بنزین سوپر از پالایشگاه شازند به سراسر کشور هستند، اظهار کرد: به زودی بنزین سوپر بدون هیچ مشکلی در کشور عرضه خواهد شد.ایسنا

https://naftonline.ir/news/5693/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0