تاریخ انتشارسه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
توتال «قبرس» را جایگزین ایران کرد
به گزارش نفت آنلاین ، به نقل از اسوشیتد پرس، استفان میچل، مدیر بخش اکتشافات خاورمیانه شرکت توتال گفت، این شرکت برای دریافت مجوز اکتشاف منابع هیدروکربنی در بلوک 8 که منطقه ای در جنوب جزیره قبرس است درخواست ارائه داده است. پیش از این شرکت انی ایتالیا هم برای انجام حفاری های اکتشافی در این منطقه مجوز گرفته بود.

توتال ر عملیات اکتشاف نفت و گاز در دو منطقه دیگر فراساحلی قبرس نیز با شرکت انی همکاری دارد. وزیر انرژی بخش یونانی نشین قبرس درخواست جدید توتال را یک «تحول مهم» توصیف کرده که جای پای اکتشافات این شرکت فرانسوی در سواحل قبرس را گسترش می دهد.

دولت ترکیه مخالف اکتشاف یکجانبه گاز توسط دولت بخش یونانی قبرس است و گفته این اقدام موجب تعرض به حقوق بخش ترک نشین قبرس بر منابع طبیعی منطقه می شود.

اقدام توتال تنها چند روز پس از ان صورت می گیرد که این شرکت انرژی فرانسوی اعلام کرد، اگر نتواند از دولت آمریکا معافیت بگیرد، به دلیل تحریم های جدید واشنگتن علیه تهران مجبور است از قرارداد چند میلیارد دلاری خود برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی کنار بکشد. این شرکت گفته نمی تواند از پس تبعات تحریم های آمریکا از جمله محرومیت از تامین مالی بانک های آمریکایی بر آید.

https://naftonline.ir/news/5484/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0