تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
صنعت نفت کشور تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام قرار نمی‌گیرد
به گزارش نفت آنلاین ، فریدون حسنوند در نشست هم اندیشی هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون انرژی مجلس که یکشنبه شب در تالار ارشاد پایانه‌های نفتی خارگ برگزار شد، روند صادرات نفت را عادی خواند و افزود: ما با قدرت و جدیت هرچه تمامتر و ارائه راهکارهای جدید بر تحریم ها فائق می آییم، همان طور که خارگ در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون یک لحظه توقف صادرات این موضوع را به خوبی ثابت کرد .

وی هماهنگی، همدلی و همفکری بین سران سه قوه را در شرایط فعلی تأثیرگذار دانست و بیان کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که موانع موجود را شناسایی و آنها را برطرف کنیم .

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین به تشریح وظایف کمیسیون انرژی مجلس پرداخت و تأکید کرد : این کمیسیون در کنار قانونگذاری و نظارت بر طرح‌ها، به شناسایی موانع و مشکلات، حذف و اصلاح برخی قوانین و تلاش برای جذب اعتبارات برای پیشرفت طرح‌ها می‌پردازد.

حسنوند همچنین با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در جزیره خارگ و اشاره به اهمیت صادرات نفت به عنوان مهمترین منبع ارزی کشور، بر آمادگی ‌مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت برای توسعه تأسیسات زیربنایی و استراتژیک نفتی تأکید کرد.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که شب گذشته وارد جزیره خارگ شده‌اند، امروز از تأسیسات و طرح‌های شرکت پایانه‌های نفتی، تأسیسات شرکت پتروشیمی و شرکت نفت فلات قاره در جزیره خارگ بازدید می‌کنند.

خارگ در 57 کیلومتری شمال‌غربی بوشهر قرار دارد و بیش از 90 درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود. منبع / ایلنا

https://naftonline.ir/news/5247/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0