تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
به گزارش نفت آنلاین ،  نماینده سابق ایران در اوپک گفت: قیمت های نفت جهانی متاثر از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام افزایش و به بالاتر از 75 دلار در هر بشکه رسیده است.

محمد علی خطیبی افزود: اعلام دوباره تحریم های نفتی علیه ایران از سوی آمریکا بازارهای جهانی نفت را نگران کرده چون جمهوری اسلامی یکی از مهمترین منابع تامین کننده نفت در دنیاست.

وی همچنین اظهارداشت: بر اساس اعلام مقامات آمریکایی تحریم های نفتی جدید علیه ایران پس از شش ماه اعمال خواهد شد.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: بدون شک اختلال در صادرات نفت ایران موجبات نگرانی بازارهای جهانی نفت را در دنیا فراهم می کند.

وی در ادامه افزود: نکته واجد اهمیت در این میان اینکه کشورهای اروپایی همچنان پایبند به برجام هستند.

خطیبی بیان داشت: اروپایی ها اگر صداقت در گفتار داشته باشند معنای حرف آنان این خواهد بود که ارتباطات اقتصادی منجمله نفتی خود را کماکان همانند قبل بدون هیچ گونه محدودیتی با ایران ادامه خواهندداد.

وی همچنین گفت: بازار نفت یک بازار بسیار حساس و نسبت به موارد و مسائل سیاسی، نظامی، اقتصادی و غیره حساسیت ویژه ای نشان می دهد.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: اگر کشورهای اروپایی به تحریم های آمریکا بی اعتنا و نفت ایران را همچنان خریداری کنند بعید به نظر می رسد تغییرات قابل توجهی در میزان صادرات نفت کشور ایجاد شودولی با تمکین اروپا از تصمیم آمریکا صادرات نفت جمهوری اسلامی به میزان 600 تا 700 هزار بشکه در روز کاسته خواهد یافت.تسنیم

https://naftonline.ir/news/5172/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0