تاریخ انتشارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
جزئیات سهم ۱۰ پالایشگاه در عبور ایران از مرز خودکفایی بنزین
خودکفایی در تولید بنزین - 7 / جزئیات سهم 10 پالایشگاه در عبور ایران از مرز خودکفایی بنزین

  به گزارش نفت آنلاین ،  از امروز (15 اردیبهشت ماه) ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 22 میلیون لیتر در روز و ظرفیت تولید بنزین کشور به 90 میلیون لیتر در روز می‌رسد. در شرایطی که میزان مصرف بنزین کشور در مرز 80 تا 82 میلیون لیتر در روز است، رسیدن ظرفیت تولید بنزین به 90 میلیون لیتر در روز به معنای عبور از مرز خودکفایی در تولید بنزین است. سعید مداح مروج مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص جزئیات عبور از مرز خودکفایی در تولید بنزین گفت: توان تولید بنزین در کشور در حال حاضر (صبح امروز) حدود 82 میلیون لیتر در روز است.

وی با بیان اینکه "برخی پالایشگاههای ما در حال تعمیرات هستند"، گفت: تعمیرات پالایشگاه تهران اخیرا انجام شده و طی روزهای اخیر به مدار سرویس بازگشته است، اما برخی از واحدهای عملیاتی پالایشگاه اراک، پالایشگاه شیراز و پالایشگاه اصفهان در حال حاضر از مدار خارج بوده و در حال تعمیرات اساسی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از 10 پالایشگاه موجود، تولید روزانه بنزین ایران در حدود 72 میلیون لیتر است که امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا 10 روز آینده کل فرآیند تعمیرات اساسی این پالایشگاهها به اتمام رسیده و میزان تولیدات 10 میلیون لیتری که به موجب این تعمیرات کاهش یافته، به مدار تولید برمی گردد.

وی ادامه داد: به موازات پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال توسعه است و با به مدار بهره برداری آمدن فاز دوم پالایشگاه، ظرف امروز 10 میلیون لیتر بنزین به تولیدات این پالایشگاه و مجموع تولید بنزین کشور افزوده می شود.

مداح مروج خاطرنشان کرد: به عبارتی تا پایان اردیبهشت ماه، میزان تولید بنزین کشور به حدود 92 میلیون لیتر در روز می رسد.

وی در خصوص جزئیات این ظرفیت تولید 92 میلیون لیتری بنزین و سهم هر پالایشگاه گفت: در این 92 میلیون لیتر، تولید روزانه بنزین که تا پایان اردیبهشت محقق شده و به صورت پیوسته در مدار بهره برداری خواهد بود، سهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس 22 تا 24 میلیون لیتر در روز، سهم پالایشگاه اراک 16 تا 17 میلیون لیتر در روز، سهم پالایشگاه آبادان 10 تا 12 میلیون لیتر در روز، اصفهان 10 تا 12 میلیون لیتر، سهم پالایشگاه تبریز 3 تا 3.5 میلیون لیتر در روز ، سهم پالایشگاه تهران 6 تا 6.5 میلیون لیتر در روز، سهم پالایشگاه کرمانشاه حدود 0.7 میلیون لیتر در روز، سهم پالایشگاه بندرعباس 10 تا 12 میلیون لیتر، سهم پالایشگاه شیراز 1.3 تا 1.5 میلیون لیتر و سهم پالایشگاه لاوان 1.9 میلیون لیتر است.تسنیم

https://naftonline.ir/news/5010/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0