تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
نخستين نرم افزار شبيه‌ساز مخازن نفت و گاز در كشور توليد شد
با حمايت شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، نخستين نرم افزار شبيه‌ساز مخازن نفت و گاز در مقياس صنعتي بومي‌سازي شد.

بومي‌سازي اين شبيه‌ساز با حمايت و پيگيري‌هاي كارشناسان معاونت مهندسي نفت (سيستم‌هاي مهندسي مخازن) شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب توسط شركت توسعه و فناوري هميار مهندسي (تفاهم) انجام شد. اين نرم‌افزار نخستين نمونه از نوع خود بوده كه در مقايس صنعتي تهيه و كاربردي شده است.

اين شبيه‌ساز كه "رتينا" (RETINA ) نام‌گذاري شده است تمام ويژگي‌ها و قابليت‌هاي اساسي نمونه‌هاي مشابه خارجي را دارد در حاليكه هزينه تهيه آن كمتر از نرم‌افزارهاي خارجي است.

يكي از محورهاي فعاليت اداره سيستم‌هاي مهندسي مخازن شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب، پيگيري ساخت نرم‌افزارهاي تخصصي- بومي توسط كارشناسان خود و يا شركت‌هاي داخلي است. در اين زمينه، طي چند سال گذشته، چندين نرم‌افزار به بهره‌برداري رسيده است.

ساخت نرم‌افزارهاي تخصصي در داخل كشور علاوه بر قطع وابستگي و صرفه‌جويي اقتصادي، موجبات دستيابي به دانش فني و مباني محاسباتي نرم‌افزارهاي تخصصي را فراهم مي‌سازد. اين امر در نهايت به تطبيق روش‌ها و فرآيندهاي مهندسي مخازن با شرايط خاص مخازن كشور نيز منجر مي‌شود.

 از مزاياي ديگر بومي‌سازي نرم‌افزارهاي تخصصي مي‌توان به امكان دسترسي منظم و هميشگي به كارشناسان توسعه‌دهنده نرم افزار براي حل مسائل و پشتيباني به‌روز نرم افزار و امكان توسعه و بهبود آن با توجه به نيازهاي خاص شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب، اشاره نمود.

https://naftonline.ir/news/4543/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0