تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
افزایش ۲ درصدی کارمزد عرضه بنزین
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: وزارت نفت پیش از رسیدن به پایان فروردین، در تاریخ هفدهم ماه جاری اعلام کرد که کارمزدهای سال ۹۵ نسبت به قبل ۲ درصد افزایش یافته که این ۲ درصد در سال جاری پرداخت خواهد شد. «بیژن حاج محمدرضا» رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور اظهار داشت: با وجود گذشت چندین ماه از اعلام اعتراض جایگاهداران عرضه سوخت به اجرای طرح برندینگ، هنوز اجرای این طرح در دستور کار وزارت نفت است و اشکالاتی که جایگاهداران در اجرای این طرح مطرح کرده اند برطرف نشده است.

حاج محمدرضا با بیان اینکه "دغدغه ها و انتقادهای جایگاهداران به اجرای طرح برندینگ به قوت خود باقی است"، گفت: طرح برندینگ دلالی در سیستم عرضه سوخت کشور است و این دلالی فقط به نفع دلالان تمام می شود و برای فعالان واقعی در عرضه سوخت، دستاوردی نخواهد داشت.

وی افزود: در ماههای پایانی سال گذشته ما اعلام کرده بودیم که اگر به سه خواسته ما توجه نشود، از پایان فروردین ماه 30 درصد از ظرفیت عرضه سوخت کشور را از مدار بهره برداری خارج می کنیم، که این سه خواسته یکی مربوط به تعیین تکلیف کارمزدهای سال 95، یکی مربوط به توقف اجرای طرح برندینگ و دیگری مربوط به اجرای طرح تبدیل نظام کارمزدها به حق العمل کاری بود.

رئیس اتحادیه جایگاهاران سوخت کشور تصریح کرد: وزارت نفت پیش از رسیدن به پایان فروردین، در تاریخ هفدهم ماه جاری اعلام کرد که کارمزدهای سال 95 نسبت به قبل 2 درصد افزایش یافته که این 2 درصد در سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: اگرچه همین مقدار افزایش کارمزد با توجه به اینکه ابتدای سال 95 تورم 17 تا 20 درصد بود، مورد اعتراض جایگاهداران سراسر کشور واقع شد، اما دولت با تعیین تکلیف کارمزد سال 95 که یکی از خواسته های سه گانه جایگاهداران بود، توپ را در زمین ما انداخت و اعلام کرد که 2 خواسته دیگر هم در دست بررسی و رسیدگی قرار دارد.

حاج محمدرضا با بیان اینکه " اولتیماتوم کاهش ظرفیت عرضه سوخت کشور را در پایان فرودین اجرایی نمی کنیم"، گفت: فعلاً طرح کاهش 30 درصدی ظرفیت عرضه بنزین در پایان فروردین، کاهش 60 درصدی ظرفیت عرضه این فرآورده نفتی در پایان اردیبهشت و توقف عرضه در پایان خرداد را از دستور کار خارج کرده ایم تا ببینیم این وعده دولتی ها که گفته اند به دو خواسته دیگر ما هم توجه می کنند و در حال رسیدگی است به چه نتیجه ای می انجامد؛ پس اولتیماتوم کاهش عرضه بنزین فعلا اجرایی نمی شود.

وی افزود: به ما می گویند پیوستن به طرح برندینگ اجباری نیست اما در مناطق مختلف کشور به جایگاهها به عناوین مختلف برای پیوستن به این طرح فشار می آورند و حتی به کسانی که مجوز احداث جایگاههای جدید را می گیرند عنوان می شود که برای شروع به کار حتماً باید زیر نظر یک برند قرار بگیرید. تسنیم

https://naftonline.ir/news/416/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0