تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
جعبه سیاه کشتی چینی کریستال پاک شده است
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:جعبه سیاه کشتی کریستال پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند، قابل استفاده نبوده و اطلاعات آن پاک شده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.

محمدمهدی برومندی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مصاحبه با خدمه کشتی چینی در آینده منتشر می شود، گفت : در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی ابعاد موضوع در حال بررسی است ، همانند جعبه سیاه ممکن است طرح برخی مسائل روی تمام مسئله تاثیر متفاوتی داشته باشد ، بنابراین باید در یک فضای کارشناسی که حقوقدانان جمهوری اسلامی حضور دارند ، مصاحبه ها انجام شود .

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر موضوع مهم این است که ما به خدمه کشتی کریستال دسترسی پیدا کرده ایم و با پرسنل مصاحبه شده، و مصاحبه های آنها ضبط شده است ، افزود : موضوع جعبه سیاه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است که در یک جمع بندی باید تمام ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد چراکه مسئله سانچی یک موضوع فنی و پیچیده است بنابراین طرح فوری آن در جامعه می تواند مسائل و مشکلاتی ایجاد کند و حتی روی روند پیگیری آن اثرات منفی داشته باشد .

حادثه سانچی یک تصادم دریایی است و هیچ اتفاق غیرطبیعی در آن رخ نداده است

وی ادامه داد: در تمام دنیا این اتفاق رخ می دهد نه اینکه تنها درباره موضوع کشتی سانچی این اتفاق رخ داده باشد و زمانی که چنین اتفاقی رخ می دهد ، در یک فضای حقوقی و بسته بررسی می شود و نتیجه آن به صورت شفاف به مردم اعلام می شود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمه چینی تنها روند اتفاق را تشریح کرده اند ، افزود: این موضوع کاملا یک تصادم دریایی است و هیچ موضوع غیرطبیعی در این پرونده وجود ندارد ، اما اینکه چه کسی مقصر است و چه اتفاقاتی رخ داده باید پس از بازخوانی جعبه سیاه جمع بندی شود .

جعبه سیاه معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند/ اطلاعات بعدی روی کریستال ضبط شده است

برومندی با اشاره به اینکه جعبه سیاه در کشور چین و با نظارت جمهوری اسلامی ایران در حال بازخوانی است ادامه داد : 5 کشور در این مسئله ذینفع هستند که شامل کره جنوبی که سازنده این کشتی است ، پاناما که از پرچم کشور آن برای کشتی استفاده شده، هنگ کنگ که کشتی متعلق به آن است، چین که این اتفاق در آبهای سرزمینی اش رخ داده و جمهوری اسلامی ایران که مدیریت کشتی را بر عهده داشته ، می شود و بازخوانی جعبه سیاه با حضور این 5 کشور انجام می شود .

وی با بیان اینکه جعبه سیاه کشتی کریستال عملا قابل استفاده نبود و اطلاعاتی نداشته است ، اظهار داشت : جعبه سیاه کشتی کریستال به دلیل اینکه پس از حادثه این کشتی روشن بوده و معمولا دو ساعت بیشتر اطلاعات را ذخیره نمی کند، جعبه سیاه آن قابل استفاده نبوده و اطلاعات بعدی روی آن ذخیره شده است.

متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال در آینده منتشر می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم ، تصریح کرد : کشتی کریستال به سواحل شانگهای منتقل شده و اطلاعات جعبه سیاه کشتی کریستال قابل دسترس نبوده است اما چون اطلاعات کشتی سانچی کاملا وجود دارد ، و در محدوده زمانی که رخ داده تمام اطلاعات ضبط شده و هیچ خدشه ای بر موضوع وارد نمی کند .

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت و گوی خود با خانه ملت ، با بیان اینکه در آینده متن مصاحبه با خدمه کشتی کریستال منتشر می شود ، تصریح کرد : در حال حاضر چون در روند رسیدگی به پرونده هستیم ، این موضوع فعلا محرمانه می ماند، البته در حال حاضر مصاحبه با خدمه کشتی سانچی به اتمام رسیده است اما اگر نیاز باشد بار دیگر مصاحبه انجام می شود.

https://naftonline.ir/news/3586/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
آخر متن خبرتون رو اشتباه نوشتی. مصاحبه با خدمه کشتی کریستال به پایان رسیده. نه سانچی
0