تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
کارگران پیمانکاری همواره نگران آینده هستند/اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل حق مسلم کارگران است
به گزارش نفت آنلاین ، حسین رجائیان، عدم امنیت شغلی و دریافتی‌های پایین را از دغدغه‌های کارگران پیمانکاری برمی‌شمارد و معتقد است؛ اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل حق قانونی همه کارگران است. حسین رجائیان (رئیس انجمن صنفی کارگران پیمان‌کاری معدن چادرملو) با اشاره به معضل امنیت شغلی کارگران پیمانکاری بیان کرد: ما کارگران پیمانکاری همچنان مشکل عدم امنیت شغلی داریم. برای نمونه در همین معدن چادرملو، کارگران پیمانکاری همواره نگران آینده هستند. کارفرما به این دلیل که خود را پیمانکار می‌داند، تنها قراردادهای یک ماهه و دوماهه منعقد می‌کند.

رجائیان با بیان اینکه هیچ قاعده مشخصی برای پرداخت دستمزد به کارگران پیمانکاری وجود ندارد، افزود: اعمال سلیقه‌های شخصی در پرداخت حقوق ومزایا یکی از مشکلاتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

این فعال صنفی با یادآوری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تصریح کرد: دستمزد کارگرانِ پیمانکاری این واحدِ معدنی واقعی نیست و اگر طرح طبقه‌بندی مشاغل بدون دخالت و اعمال سلیقه کارفرما و با حضور کارشناسان طرفین اجرا شود، دستمزد واقعی کارگران پرداخت خواهد شد. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس قانون کار حق مسلم کارگران است.

وی با اشاره به این نکته که اگر کارگران پیمانکاری در همه واحدها بتوانند تشکل صنفی داشته باشند، همانطور که ما در معدن چادرملو انتخابات برگزار کردیم و حالا دارای انجمن صنفی هستیم، آنها نیز قادر خواهند بود از مطالبات خود بهتر دفاع کنند، اظهار کرد: حق تشکل‌یابی نیز براساس قانون کار از حقوق مسلم و بلاتردید کارگران است.

وی در ادامه بحث به موضوع دستمزد پرداخت و گفت: ما کارگران از نمایندگان کارگری شورای عالی کار انتظار داریم با افزایش دستمزد مطابق با نرخ حقیقی تورم و هزینه‌های زندگی، به معیشت کارگران پیمانکاری که اکثریت آنها حداقل‌بگیر هستند، کمک کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت پیمانکاری معدن چادرملو در پایان با انتقاد از تبعیض موجود در محیط‌های کار گفت: در بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ازجمله معدن چادرملو، بین مزایای دریافتی گروه‌های مختلف کاری تفاوت بسیار وجود دارد. نوع پرداخت‌ها بسته به نوع قرارداد است. کارگر رسمی بیش از قراردادی و قراردادی بیش از پیمانکاری دریافتی دارد و این معنایی جز تبعیض و بی‌عدالتی ندارد. منبع/ ایلنا

https://naftonline.ir/news/3548/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0