تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
رویترز: آتش‌سوزی نفت‌کش ایرانی هنوز ادامه دارد
به گزارش نفت آنلاین ، منابع خبری می‌گویند گزارش داده‌اند آتش‌سوزی کشتی نفت‌کش ایرانی پس از تصادف در  سواحل شرقی چین، تا بامداد دوشنبه هنوز مهار نشده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز این خبر را بامداد دوشنبه به نقل از یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی گزارش داده است.

این مقام که خواسته نامش فاش نشود گفت هنوز مشخص نیست که آیا هیچ کدام از 32 خدمه کشتی ایرانی نجات داده شده‌اند یا خیر. رویترز می‌گوید این منبع ساعت 8 صبح به وقت کره جنوبی (برابر با ساعت 23:00 یکشنبه به وقت گرینویچ و 02:30 بامداد دوشنبه به وقت تهران) با این رسانه گفت‌وگو کرده است.

یک فروند تانکر ایرانی حمل نفت به اپراتوری شرکت ملی نفت‌کش ایران پس از برخورد با شناور فله بر چین در دریای چین شرقی آتش گرفت و 32 مفقود برجای گذاشت که 30 نفر از آنان ایرانی هستند.

وزارت حمل ونقل چین قبلاً گزارش کرده بود این نفتکش دچار آتش‌سوزی شده و با نشت نفت به دریا، یک لکه بزرگ نفتی ایجاد شده است.

مقامات این وزارتخانه با بیان اینکه عملیات نجات و امداد در جریان است از حضور چهار فروند شناور امدادی و سه فروند قایق پاکسازی دریا از سوخت در منطقه خبر داده بودند. کره جنوبی نیز یک شناور و بالگرد برای تسریع عملیات امدادی به منطقه اعزام کرده است.

وزارت حمل و نقل چین در بیانیه‌ای درباره این حادثه اعلام کرد: «تانکر موسوم به Sanchi با پرچم پاناما و شناور فله‌بر با نام تجاری CF Crystal در 160 مایلی ساحلی در نزدیکی شانگهای با یکدیگر برخورد کردند.»

گزارش‌ها حاکی است تانکر ایرانی با محموله 136 هزار تُن نفت از ایران به مقصد کره جنوبی در حال حرکت بوده است. ارزش بار این تانکر حدود 60 میلیون دلار برابر با یک میلیون بشکه نفت برآورد شده است.

این تصادف دومین برخورد شناورهای شرکت ملی نفتکش طی سالهای اخیر است. آگوست 2016 هم یک فروند سوپر تانکر در سنگاپور با یک فروند شناور کانتینری برخورد کردند.فارس

https://naftonline.ir/news/3147/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0